Czy tak wygląda przyszłość transportu miejskiego?

22 marca 2024, 14:51

Elektryczny autobus e-ATAK, wyposażony w technologię autonomicznego prowadzenia na poziomie 4, porusza się bezpiecznie bez potrzeby kontroli ludzkiej. Dzięki płynnej detekcji warunków drogowych i środowiskowych na wcześniej zdefiniowanych trasach zapewnia bezpieczną podróż dla pasażerów.

Kursujący od 2021 roku w Stavanger, Norwegia, ten autonomiczny autobus elektryczny teraz rozszerzył swoją trasę, obejmując 800-metrowy tunel. To kolejny dowód zaangażowania Karsan w najnowocześniejsze technologie.

W marcu Karsan podpisał umowę z głównym operatorem transportu publicznego w Rotterdamie RET (Rotterdamse Elektrische Tramvay). Dwa autonomiczne e-ATAK, które będą przewozić pasażerów i pracowników na 5-kilometrowej trasie między stacją metra Meijersplein a lotniskiem w Rotterdamie, zostaną włączone do parku RET w listopadzie. Dzięki temu projektowi Karsan będzie pierwszą marką na świecie, która będzie realizować transfery lotniskowe autonomicznym pojazdem.

Cechy autonomicznego autobusu e-ATAK:

  • Niskopodłogowy autobus elektryczny, zaklasyfikowany do kategorii M3, klasa I, działa autonomicznie przestrzegając znaków drogowych i przepisów na trasach miejskich bez potrzeby interwencji kierowcy. Zaawansowane sensory ciągle monitorują otoczenie, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo.
  • Ośmiometrowy autonomiczny autobus e-ATAK oferuje przestronne wnętrze z panoramicznymi oknami, zapewniając pasażerom wygodną i przyjemną podróż.
  • Wyposażone w technologię jazdy zdalnej, działające autonomicznie autobusy e-ATAK mogą być monitorowane i przekierowywane zdalnie w przypadku nieplanowanych prac drogowych lub wypadków, eliminując potrzebę obecności kierowcy na pokładzie.
  • Autonomiczne autobusy e-ATAK mogą działać synchronicznie w godzinach szczytu dzięki formacji kilku pojazdów, dostarczając takiej samej pojemności jak większe modele przegubowe. To innowacyjne podejście pozwala na oszczędności energii w okresach niższego ruchu, promując bardziej opłacalne i zrównoważone rozwiązanie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!