Technologia RFID pozwala, w przypadku opon ciężarowych i autobusowych z zamontowanymi chipami z systemem zdalnego pomiaru ciśnienia TPMS, zebrać kompletne i wiarygodne dane z systemu TMPS za pomocą elektronicznego czytnika. Michelin zdecydował się bezpłatnie upowszechnić wszystkie swoje patenty związane z technologią RFID.
Ogólnodostępny patent Michelin
Badania wykazały, że sprawdzenie ciśnienia i stanu opon w autobusie lub ciężarówce zajmuje średnio 15 minut. Wyposażając opony w chipy RFID, można zredukować ten czas do minimum. Jest to możliwe dzięki utworzeniu elektronicznego „łącza” między oponą a systemem odbioru oraz przetwarzaniu danych dotyczących jej parametrów. Dzięki zamontowanym w oponach autobusowych i ciężarowych chipom RFID czujniki TPMS zdalnie odczytują temperaturę i ciśnienie, co pozwala na stały monitoring kluczowych czynników wpływających na bezpieczeństwo opon. Zdalne odczytywanie najważniejszych parametrów opony wyposażonych w chipy RFID pokazało, że technologia ta może poprawić kontrolę opon w trakcie ich użytkowania.
Michelin upowszechni bezpłatnie swój patent, by w trosce o poprawę bezpieczeństwa przyspieszyć wprowadzenie międzynarodowego standardu technologii RFID.
- 0,2 – waga chipu RFID w gramach
- 5 – długość chipu RFID z anteną w centymetrach
- 7 – liczba lat poświęconych przez Michelin na opracowanie, przetestowanie i potwierdzenie skuteczności nowej technologii
- 20 – liczba wniosków rodzin patentowych złożonych przez Michelin w związku z innowacją
- 50 000 – liczba opon z chipami RFID wyprodukowanych przez Michelin na potrzeby testowe
- 6 miliardów – łączna liczba kilometrów przejechanych na oponach Michelin z technologią RFID w celu ostatecznej weryfikacji innowacji
Polityka patentowa FRAND przyjęta przez Michelin zakłada wzajemność ze strony innych podmiotów zaangażowanych w tworzenie jednolitego międzynarodowego standardu technologii RFID.
Komentarze