Pierwsza taka wystawa. Trójka gigantów zaprezentowała najnowsze technologie dla transportu.

5 czerwca 2024, 9:24

Targi Transportec Logitec w Mediolanie przyniosły wiele okazji do prezentacji najnowszych technologii i rozwiązań w transporcie. Jedna z wystaw zasługuje jednak na szczególną uwagę.

SAF Holland Haldex mediolan

Pierwsza prezentacja połączonych sił trzech korporacji

Transportec Logitec w Mediolanie to doskonała okazja, by przedstawić swoje nowatorskie rozwiązania związane z transformacją sektora pojazdów użytkowych. To też pierwsza szansa na pokaz możliwości. SAF-HOLLAND, Haldex i Tecma Srl zaprezentowały się po raz pierwszy wspólnie jako jedna grupa firm. Motywem przewodnim była — a jakże — elektromobilność. To jednak nie wszystko.

– Elektromobilność, digitalizacja, łączność, zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo: wyzwania w branży transportowej są złożone. W czasach zmian, targi są szczególnie istotne. Będąc na pulsie branży, łączą ekscytujące dyskusje, innowacje i nowe sposoby myślenia. Jesteśmy dumni, że możemy być inicjatorem i motorem obecnej transformacji jako jeden z wiodących producentów w przemyśle pojazdów użytkowych – mówi Cristiano Sturaro, CEO SAF-HOLLAND Italia

Razem mogą więcej

To pierwszy raz, kiedy te trzy firmy zaprezentowały się wspólnie. SAF-HOLLAND zapewnia, że taka fuzja to ogromna szansa na rozwój. Przejęcie Tecma Srl pozwoli kontynuację rozwoju spersonalizowanych systemów osi i zawieszeń, a doświadczenie włoskiego producenta tylko przyspieszy cały proces.

SAF-INTRA i SAF-TRAKr, czyli inteligentne osie

SAF Holland Haldex mediolanFirmy na swoim stoisku zaprezentowały swoje nowinki technologiczne. Pierwsza z nich, SAF-INTRA, to zestaw zawieszenia pneumatycznego z dodatkowym układem sterowania VSE. INTRA jest rozwijana od ponad 20 lat. Ma chronić opony, pomóc w oszczędzaniu paliwa, a przede wszystkim, pozwolić na znaczną poprawę manewrowości dzięki inteligentnemu sterowaniu VSE. Zestawy poruszające się do przodu lub do tyłu w ruchu miejskim, będą mogły korzystać z aktywnego wspomagania kierowania do 25 km/h.

Drugą ciekawostką była oś elektryczna SAF TRAKr dla przyczep z elementami zasilanymi elektrycznie, takimi jak chłodzenie, czy pompy. TRAKr może znacząco wpłynąć na obniżenie emisji spalin i zużycia paliwa całego zestawu. Generator wysokiego napięcia w osi przekształca energię kinetyczną (czyli powstałą z ruchu przyczepy) w energię elektryczną, która trafia do akumulatora litowo-jonowego, a następnie, z tej baterii, zasila powyższe jednostki elektryczne.

Autor: Michał Beszta-Borowski
Redaktor portalu TruckFocus.pl

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!