Infrastruktura ładowania to główny “hamulec” dla rozwoju elektromobilności. Problem w dużym stopniu dotyczy wciąż samochodów osobowych, dlatego przedstawiciele transportu ciężarowego mogą być jeszcze bardziej sceptyczni do elektryfikacji swoich flot. Jeden z producentów planuje to jednak zmienić i wprowadza zupełnie nową markę.
TruckCharge od Daimler Truck
TruckCharge ma być nie tylko infrastrukturą, ale przede wszystkim całą siecią, która ma na celu zintegrowanie wszystkich usług związanych z elektromobilnością i ładowaniem ciężarówek w Europie. Firma ma zaoferować doradztwo, urządzenia, czy usługi cyfrowe dla wszystkich marek samochodów ciężarowych.
– Chcemy uczynić elektromobilność łatwą w zastosowaniu i dochodową dla naszych klientów – także we wszystkich aspektach wykraczających poza sam zakup elektrycznych ciężarówek. Oferowane przez siebie rozwiązania łączymy pod jedną marką TruckCharge, planując stałe rozszerzanie portfolio – powiedziała Karin Rådström, dyrektor generalna Mercedes-Benz Trucks
Daimler Truck planuje stałe rozszerzanie portfolio TruckCharge, obejmującego usługi doradcze, planowanie i budowę infrastruktury ładowania oraz pomoc w uzyskiwaniu dotacji publicznych. Terminale ładowania dostępne będą u dealerów, a partnerem w zakresie terminali jest firma Alpitronic.
W ramach usług cyfrowych firma zaoferuje inteligentne zarządzanie ładowaniem oraz rozwiązania płatnicze dla ładowania w publicznych punktach. Daimler Truck planuje wspierać firmy przemysłowe w dążeniu do neutralności emisji CO2, oferując doradztwo w zakresie elektryfikacji tras logistycznych. TruckCharge będzie pierwszym krokiem, który ma w tym pomóc.
Komentarze