DAF rozszerza program Plug & Play. Więcej korzyści dla klientów i producentów zabudowy.

11 lipca 2024, 9:47

DAF przedstawił program Plug & Play w zeszłym roku. Pojawił się on wraz z pełną gamą ciągników siodłowych. Teraz program się rozwija, dając więcej możliwości klientom i wytwórcom zabudów.

DAF Plug and play

DAF Plug & Play

Program Plug & Play pojawił się w 2023 roku. Miał on na celu maksymalną optymalizację procesów zamówień na specyficzne ciężarówki, dając wytwórcom zabudów przygotowane wcześniej pod ich produkty pojazdy.

Plug & Play powstał w wyniku współpracy firmy z 25 producentami zabudów w Europie. Ścisła kooperacja miała pozwolić na stworzenie systemu uproszczającego produkcję zamówionych pojazdów. Teraz firma rozwija program, oferując wytwórcom więcej otworów technologicznych w ramach konstrukcyjnych ciężarówek.

Obecnie do programu dołączyło 5 nowych możliwości (do istniejących już 25): hakowce, bramowce, betonomieszarki, wywrotki oraz dźwigi.

– Nadwozia te stanowią około 90 proc. rynku zabudów. Klienci i dealerzy mogą teraz współpracować z niemal każdym wytwórcą zabudów, aby zdecydować, które uniwersalne, fabryczne konfiguracje podwozia są wymagane do błyskawicznego montażu danego nadwozia. DAF może zadbać nie tylko o przygotowanie podwozia, ale także o prawidłowe rozmieszczenie złączy. Umożliwia to natychmiastową komunikację między zabudową a panelem informacyjnym kierowcy na desce rozdzielczej oraz przełącznikami w kabinie. W rezultacie proces wytwarzania zabudowy trwa znacznie krócej, co z kolei zwiększa gotowość operacyjną nowo zamówionych podwozi pod zabudowę nowej generacji DAF. Dzięki temu jesteśmy liderem, jeśli chodzi o ułatwianie i przyspieszanie pracy wytwórców zabudów – mówi Cornelis van der Lee, dyrektor działu podwozi pod zabudowę i pojazdów użytkowych w DAF Trucks

Nowe ramy i nowa, niższa masa

DAF Plug and playTo jednak nie wszystko. DAF przy okazji prezentacji nowego rozmieszczenia otworów technologicznych, mógł pochwalić się także znacznym zredukowaniem masy ramy pojazdu. Przeprojektowano belkę tylnego zabezpieczenia przeciwnajazdowego: jest ona aluminiowa, dzięki czemu waży aż 28 kilogramów mniej, niż stalowy odpowiednik, jednocześnie zachowując swoją wytrzymałość.

O zmianach w ramie również warto wspomnieć. Zazwyczaj ramy były wyposażone w układ otworów o średnicy 60 mm. Wiele firm jednak zarzuciło wymagania dotyczące otworów o średnicy 50 mm. DAF dostosował swoją produkcję, dzięki czemu na całej długości podwozia zainstalował nową siatkę otworów technologicznych. Ponadto, jeśli wytwórcy zabudów będą mieli indywidualne potrzeby, będą mogli dostosować swoją siatkę do własnego projektu jeszcze w fabryce.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!