Zmiany klimatyczne są realne, a wielu producentów stara się zmierzyć z nimi na równi z postępującymi zmianami dotyczącymi emisji spalin. Wiele marek inwestuje w elektryfikacje swojej floty, a Iveco postanowiło wypromować ciekawe badanie na silnikach spalinowych.
Testy biometanu. Czy to ratunek dla spalinowych ciężarówek?
Iveco promuje badanie przeprowadzone przez włoski instytut CNR w celu oceny wpływu na środowisko wykorzystywania sprzężonego biometanu pochodzącego z frakcji organicznej stałych odpadów komunalnych. Biometan jest paliwem odnawialnym, pozyskiwanym właśnie z wytwarzania odpadów komunalnych, nazywanym również “organicznym gazem ziemnym”.
Przebadano wpływ samej produkcji paliwa (nie uwzględniając budowy i utrzymania infrastruktury koniecznej do jego wyprodukowania) oraz porównano go ze “standardowym” CNG i dieslem. Lokalizacją badania były Włochy, jako czołowy dystrybutor stacji paliw z CNG w Europie.
Wyniki były bardzo satysfakcjonujące: okazuje się, że sprężony biometan może mieć kluczową rolę w dekarbonizacji sektora transportu i realny wpływ na poprawę jakości powietrza mocno zurbanizowanych miejsc. Z analizy wyszło, że biometan może prowadzić do zmniejszenia emisji gazów zmieniających klimat nawet o 96% w porównaniu z olejem napędowym, a także do redukcji emisji tlenków azotu nawet o 72%. To więcej niż wystarczający wynik względem ustalonych standardów emisyjnych na poziomie europejskim.
– Jesteśmy zaszczyceni wspieraniem badań nad zrównoważonymi technologiami, które naprawdę mogą pomóc nam w skutecznym osiągnięciu dekarbonizacji w efektowny i produktywny sposób. W Iveco zawsze wierzyliśmy w zalety biometanu […]. Badanie przeprowadzone przez CNR dodatkowo potwierdza, że wykorzystanie bio-CNG jest rozwiązaniem zrównoważonym środowiskowo i może wygenerować wysoce pożądaną gospodarkę o obiegu zamkniętym: wydobywaniu wartości z odpadów i materii organicznej w celu zapewnienia paliwa do pojazdów wykonujących misję zbiórki tych odpadów. – Giandomenico Fioretti, dyrektor ds. rozwoju biznesu w zakresie napędów alternatywnych, Iveco
Komentarze