Bombardier C-Series – nowy pasażerski samolot regionalny będzie standardowo wyposażany w opony Michelin AIR X. Bombardier C-Series może pomieścić od 100 do 130 pasażerów. Pierwsze komercyjne loty w barwach linii lotniczych planowane są na 2014 rok.
Michelin dla samolotów
Michelin AIR X to opony radialne wykorzystujące opracowaną przez Michelin technologię Near Zero Growth (NZG). Technologia ta wydłuża żywotność opony dzięki zastosowaniu ultra wytrzymałego kordu kompozytowego wykonanego z nylonu oraz włókien aramidowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu opony są bardziej odporne na uszkodzenia. Zwiększona wytrzymałość bieżnika pod względem ścieralności umożliwia rzadszą zmianę opon, a tym samym pozwala zredukować koszty.
Zastosowanie opon Michelin w nowym samolocie Bombardier C-Series:
- O 50 proc. zwiększy odporność na uszkodzenia spowodowane przez ciała obce, co podnosi żywotność bieżnika,
- 25 proc. zmniejszy masę w porównaniu z oponami diagonalnymi, co wpływa na ograniczenie zużycia paliwa,
- 100 proc. zwiększy żywotność w porównaniu z oponami diagonalnymi, co ogranicza czas niezbędny do serwisowania samolotu,
- o 20 tys. dolarów rocznie obniży koszty zakupu i użytkowania opon dla każdego samolotu w porównaniu z oponami diagonalnymi.
W opony Michelin wyposażona jest około połowa wszystkich samolotów na świecie. Francuska firma dostarcza ogumienie m.in. do takich samolotów, jak: Airbus A350, Boeing 787 Dreamliner, Embraer 170, Eurofighter oraz Lockheed Martin F-35A.
Komentarze