Nowym modelem D z kabiną o szerokości 2 m, Renault Trucks poszerzyło swoją ofertę pojazdów transportu miejskiego. Pojazd został opracowany we współpracy z Nissan Motor Ltd. Jest dostępny w wariantach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,5t, odpowiadając wymaganiom miejskiego transportu dystrybucyjnego o średnim tonażu.
Renault Trucks D 2m – nowość dla transportu miejskiego
Renault Trucks posiada już kompletną gamę pojazdów o DMC od 2,8 do 120 ton. Model D 2 m odznacza się niewielkimi wymiarami zewnętrznymi, posiada kabinę umieszczoną nad silnikiem, jest wyjątkowo zwrotny i łatwy w prowadzeniu. Wariant o DMC 7,5 t może być wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów.
Wnętrze kabiny zaprojektowano z myślą o komforcie kierowcy. Zgrupowane na desce rozdzielczej elementy sterujące są łatwo dostępne. W przestronnej kabinie znajdują się liczne schowki. Wyposażenie kabiny Renault Trucks D 2 m obejmuje automatyczny układ klimatyzacji, system nawigacyjny i gniazda 12 V. W kabinie znajduje się szereg schowków, w desce rozdzielczej i za fotelami, w których kierowca może przechowywać np. laptop, telefon lub dokumenty. Dostępny jest także chłodzony uchwyt na kubek i uchwyt na butelkę. Wygląd zewnętrzny Renault Trucks D 2 m odzwierciedla istotne cechy tego pojazdu jako narzędzia roboczego. Został opracowany przez projektantów z Renault Trucks Hall of Design dla całej gamy nowych pojazdów Renault Trucks
Pojazdy Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m posiadają układ napędowy o dużej sprawności. W celu dalszej redukcji zużycia paliwa, wariant o DMC 7,5 t może być wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optitronic. We wszystkich pojazdach z typoszeregu D 2 m są dostępne niskie, a więc „szybkie”, przełożenia tylnej osi, sprzyjające oszczędzaniu paliwa.
Zgodny z normą emisji spalin Euro 6 silnik DTI 3 o mocy 150 lub 180 KM rozwija duży moment obrotowy już od 1200 obr/min, dopasowany do specyfiki transportu dystrybucyjnego w mieście. Model D 2 m posiada podwozie o konstrukcji wywodzącej się z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności. Może tworzyć zestawy drogowe o masie całkowitej do 11 t i być wyposażany w zabudowy o długości od 2900 do 6400 mm. Nabywcy Renault Trucks D 2 m mogą wybierać spośród wielu rozstawów osi, elementów dostosowujących pojazd do zabudowy i przystawek odbioru mocy. Kabina może być odchylona o 45° do przodu, zapewniając łatwy dostęp do silnika w celu wykonania obsługi technicznej.
O bezpieczeństwo czynne w Renault Trucks D 2 m dba układ hamulcowy z układem stabilizacji toru jazdy ESP, zapobiegającym wpadnięciu w poślizg i przewróceniu się pojazdu. Dostępny jest również ogranicznik prędkości, tempomat i funkcja wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Aid). W celu zwiększenia ochrony pasażerów w razie wypadku, Renault Trucks oferuje pełny wybór poduszek powietrznych.
Zapewniono także łatwy i bezpieczny dostęp do kabiny. Transport dystrybucyjny wymaga od kierowcy wielokrotnego w ciągu dnia wchodzenia i wychodzenia z kabiny. Dzięki umieszczeniu silnika bliżej tylnej ściany kabiny, wejście do niej jest położone wyjątkowo nisko. Stopień wejściowy znajduje się na wysokości od 420 do 450 mm, zależnie od konfiguracji pojazdu
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
89.25.224.*, 29 grudnia 2013, 0:10 0 0
Jest juz w Polsce do kupienia?
Odpowiedz