NRF oferuje szeroką gamę części układu chłodzenia dla gamy pojazdów ciężarowych. W ofercie znajdują się chłodnice cieczy, chłodnice oleju, sprzęgła wentylatorów.
Oferta sprzęgieł wentylatorów NRF stanowi kompletny program, dopasowany do aktualnych wymogów technicznych i środowiskowych jak Euro 5 czy Euro 6. Jakość sprzęgieł wentylatorów NRF odpowiada jakości OE i weryfikowana jest w ścisłych procesach kontroli, z których raport dołączony jest do każdego produktu po przejściu testu czterech faz funkcjonalnych:
1. Faza uruchomienia
2. Faza wyregulowania
3. Faza rozprzężenia
4. Faza sprzężenia
5. Test czynnościowy
Zasada działania sprzęgła wentylatora
Sprzęgło wentylatora chłodnicy, nazywane powszechnie sprzęgłem wiskotycznym ma za zadanie sprawić, by wentylator w stanie wyłączonym obracał się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa uległa zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika. Sprzęgła wentylatorów mogą być sterowane na 3 sposoby: termiczny, pneumatyczny oraz elektromagnetyczny w zależności od producenta lub typu sprzęgła.
Zalety sprzęgieł wentylatorów kontrolowanych elektromagnetycznie:
- sterowane przez system ECU
- krótszy czas reakcji włączania/wyłączania wentylatora
- wydajność zależna od zapotrzebowania
- mniejsze zużycie paliwa
- niższy poziom hałasu silnika
Objawy awarii sprzęgła wiskotycznego:
- uruchamianie się w zbyt częstych interwałach
- przegrzewanie silnika (wentylator nie włącza się wraz ze wzrostem temperatury)
- głośna praca
Sprzęgła wentylatorów NRF emitują niski poziom hałasu, nie wymagają serwisowania i są paliwooszczędne.
Komentarze