Firma DAF zaprezentowała LF Aerobody, 12-tonową ciężarówkę dystrybucyjną, fabrycznie wyposażoną w aerodynamiczną zabudowę. Pojazd wyróżnia się kompletem spojlerów dachowych i osłon bocznych o specjalnej konstrukcji, które umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2.
Właściwości aerodynamiczne modelu LF Aerobody firmy DAF poprawia lekko wygięty w górę przód owiewki oraz zaokrąglone narożniki zabudowy w położeniu z wyprofilowanym dachem. Lepszy przepływ powietrza zapewnia także lekkie wygięcie w dół centralnej części dachu z tyłu zabudowy.
Poprawa aerodynamiki umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa o 4 proc. Przy prędkości podróżnej 85 km/h eksploatacja nowego LF Aerobody może być nawet o 8 proc. tańsza niż pojazdu z konwencjonalną zabudową.
Model LF Aerobody wraz z zabudową PACCAR jest produkowany w zakładzie Leyland Trucks w Wielkiej Brytanii. Zabudowa jest dostępna w wersjach o wewnętrznej długości 6,75 lub 7,05 m, przystosowanych do przewożenia 16 lub 17 europalet. Model LF Aerobody jest standardowo wyposażony w platformę załadowczą o udźwigu 1500 kg. Dodatkowym udogodnieniem mogą być drzwi z prawej strony zabudowy, dostępne opcjonalnie.
Do modelu LF Aerobody można zamówić silnik Euro 6. Do wyboru jest czterocylindrowy silnik PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l lub sześciocylindrowy silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l. Ich moc wynosi od 152 KM do 253 KM.
Komentarze