Niemcy i Austria wprowadzają ułatwienia w rozliczaniu opłat drogowych, przenosząc kolejne funkcje w strefę online.
Po ostatnich zmianach w systemie Toll Collect zamówienie urządzenia pokładowego jest bardzo proste. Przewoźnik musi jedynie wypełnić i wysłać online specjalny formularz, znajdujący się na stronie: http://www.toll-collect.de/pl. Na tej podstawie otrzymuje numer użytkownika i z nim udaje się do autoryzowanego warsztatu w celu zamontowania urządzenia. Cała operacja trwa maksymalnie 24h.
Operator systemu GO umożliwia klientom samodzielne zarządzanie flotą poprzez portal SelfCare. W ostatnich dniach zmianie uległa szata graficzna, przyspieszono działanie portalu oraz ułatwiono przewoźnikom dostęp do szczegółowych danych związanych z ruchem samochodów.
Osoby zarządzające flotą mogą teraz łatwo filtrować informacje dotyczące pojedynczych pojazdów lub grup pojazdów. Dzięki temu łatwiejsze staje się wykonywanie takich operacji, jak zapłacenie myta dla wybranego auta czy też zmiana dotychczasowej metody płatności dla grupy aut. Operator usprawnił też obsługę flot powyżej 500 pojazdów – teraz wszelkie dane ładowane są do systemu GO w ciągu kilku sekund.
Firmy podróżujące przez Austrię i Niemcy, mogą przed wyruszeniem w trasę obliczyć aktualną, łączną wysokość opłat drogowych. Służy do tego internetowy kalkulator myta DKV, który stanowi część serwisu do planowania tras i tankowań o nazwie DKV Maps. Wyliczone dane są bardzo dokładne, ponieważ uwzględniają wszystkie parametry pojazdu, jak liczba osi, masa czy klasa Euro pojazdu.
Ułatwieniem dla spedytorów jest możliwość analizy danych dotyczących opłat drogowych poprzez serwis internetowy DKV eReporting. Gromadzi on informacje o wszystkich odcinkach opłat drogowych w Europie. Zapewnia bieżący podgląd transakcji, a także umożliwia sporządzanie dowolnych raportów dotyczących myta przy pomocy kilku kliknięć. Pozwala też wprowadzić swoje preferencje dla danego typu opłat – a gdy kierowca postępuje wbrew wpisanym wytycznym, system informuje przewoźnika o tym fakcie.
Systemy opłat drogowych, obowiązujących pojazdy ciężarowe w Niemczech (Toll Collect) i Austrii (GO), są ze sobą powiązane. Przewoźnicy mogą rozliczać w nich opłaty odrębnie lub zarejestrować się do usługi Toll2GO, która za pośrednictwem jednego urządzenia pokładowego Toll Collect powala naliczać opłaty w obu tych krajach. Najprostszą metodą rozliczania opłat w Niemczech i Austrii jest skorzystanie z pośrednictwa operatora kart paliwowych, np. DKV, ponieważ oznacza to konsolidację i kontrolę rozliczeń oraz długie terminy płatności.
Nowością jest oferowany przez DKV pakiet usług dla Toll Collect o nazwie „Flexibel Maut” – po polsku „elastyczne myto”. Objęci nim klienci nie płacą żadnej prowizji od rozliczania opłat w systemie Toll Collect za pośrednictwem DKV. Przy płatności faktur mogą wybrać walutę – euro lub złotówki, dzięki czemu unikają ryzyka kursowego. Mają też dostęp do usług: eReporting oraz kalkulator myta.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.22.133.*, 12 marca 2014, 5:36 0 0
Toll collect jest systemem sprawdzonym i dokładnym , dlaczego więc nasi durni urzędnicy forsowali system mikrofalowy Via tol /austriacki/ , za 6 mld zł, który nie sprawdził się w Austrii. JOE
Odpowiedz