Wzrost sprzedaży użytkowych Volkswagenów w Europie

, 26 maja 2014, 12:13

Od stycznia do końca kwietnia 2014 roku sprzedaż marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Europie wzrosła o 7,2 proc., do 104 900 lekkich samochodów dostawczych. W Polsce, od stycznia do końca kwietnia sprzedano 2 039 użytkowych Volkswagenów, o 32 procent więcej niż w tym samym okresie w 2013 roku. Na świecie sprzedaż spadła o 2,4 procent.

W Polsce w pierwszych czterech miesiącach tego roku sprzedano 2 039 nowych samochodów użytkowych marki Volkswagen. Dla porównania, w analogicznym okresie 2013 roku było to 1 543 sztuk. Udział w rynku wzrósł do 11,5 procent, a najpopularniejszymi modelami były Caddy (1 022 sztuk) oraz T5 (570 szt.).

– „W przypadku T5 i Caddy listy zamówień są tak wypełnione, że musieliśmy uruchomić dodatkowe zmiany w fabrykach. Tak duży popyt stanowi kontynuację sukcesów rynkowych naszych produktów i potwierdza ich wysoką wartość użytkową dla klientów.” – powiedział Bram Schot, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu Volkswagen Samochody Użytkowe.

Na zachodnioeuropejskich rynkach sprzedaż użytkowych Volkswagenów wzrosła od stycznia do kwietnia 2014 roku o 7,4 procent i wyniosła 92 300 sztuk. W Niemczech marka Volkswagen Samochody Użytkowe odnotowała wzrost sprzedaży o 3,3 procent do 34 300 pojazdów. Zwiększenie sprzedaży o 19,5 proc. zarejestrowano w Wielkiej Brytanii, zaś w Hiszpanii wzrosła ona o 43,4 procent.

W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 5,8 procent do 12 600 samochodów. Wzrosła także w regionie Afryki, gdzie nabywców znalazło 6 500 użytkowych VW. W regionie Azji i Pacyfiku wzrosła do 6 950 aut, zaś na rynku meksykańskim osiągnęła 3 600 lekkich samochodów użytkowych.

W Ameryce Południowej sprzedaż marki Volkswagen Samochody Użytkowe spadła o 22,9 procent do 37 500 sztuk. Przyczyniła się do tego trudna sytuacja gospodarcza w tym regionie oraz zaprzestanie produkcji serii T2 w Brazylii.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!