Najważniejszym i najbardziej skutecznym działaniem umożliwiającym odniesienie sukcesu w branży transportowej stało się ograniczanie wszelkich możliwych wydatków. System monitorowania ciśnienia w ogumieniu Continental pomaga firmom transportowym utrzymać koszty w ryzach.
Już nawet nieznacznie niedopompowana opona podlega zdecydowanie większym odkształceniom, co znacznie skraca jej żywotność. Z badań wynika, że ciśnienie w oponach pojazdów użytkowych, poruszających się po naszych drogach, jest za niskie średnio o 12 proc. W większości przypadków ubytek ciśnienia pojawia się stopniowo i jest przyczyną ponad 90 proc. awarii ogumienia. Jeżeli natomiast ciśnienie w oponie jest za wysokie, to ulega ona szybszemu lub nierównomiernemu zużyciu, co także powoduje konieczność jej przedwczesnej wymiany. Krótkie czasy żywotności opony wiążą się z dodatkowymi wydatkami, sięgającymi dziesiątek tysięcy euro, w zależności od wielkości floty. Optymalne ciśnienie w ogumieniu natomiast sprawia, że karkasy zachowują zdolność do bieżnikowania.
Obliczenia przeprowadzone przez Continental dla pojazdów ciężarowych wykazują, że zwiększone opory toczenia, wynikające ze zbyt niskiego ciśnienia w oponach, przekładają się na większe zużycie paliwa. Przy cenie oleju napędowego równej około 1,3 euro za litr, daje to łącznie nawet 1000 euro rocznie dla każdego pojazdu.
System ContiPressureCheck daje dostęp do dokładnych danych dotyczących ciśnienia i temperatury ogumienia i pełni rolę ważnego wskaźnika pomagającego w ograniczaniu zużycia paliwa oraz zarządzaniu ogumieniem floty. Umożliwia on kierowcy monitorowanie stanu opon w czasie rzeczywistym oraz natychmiastową reakcję, jeżeli wartość ciśnienia spadnie poniżej określonego poziomu.
– „Dzięki systemowi ContiPressureCheck przewoźnicy oszczędzają konkretne kwoty, gdyż pozwala on na maksymalizację żywotności opony przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Nie dziwi, więc fakt, że ContiPressureCheck spotkał się z tak wyjątkowo dobrym przyjęciem na rynku. Jesteśmy niezwykle dumni z pozytywnych opinii płynących od klientów z całego świata, którzy doceniają praktyczność rozwiązania ContiPressureCheck” – powiedział Herbert Mensching, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży Opon do Pojazdów Ciężarowych na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA).
– „Od kiedy zaczęliśmy korzystać z systemu ContiPressureCheck, zanotowaliśmy znaczący spadek kosztów oleju napędowego, liczby uszkodzonych opon oraz wydatków serwisowych. Nie jest to jedynie oszczędność czasu i pieniędzy – teraz możemy zaoferować naszym klientom usługi o znacznie wyższym poziomie niezawodności. System jest łatwy w montażu i użytkowaniu. Do pozostałych korzyści związanych z jego użytkowaniem należą: ograniczenie emisji dwutlenku węgla oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa kierowców, towarów i pojazdów dzięki ograniczeniu ryzyka eksplozji opony”. – powiedział Peter Gheeraert, właściciel i dyrektor belgijskiej firmy Transport Gheeraert z siedzibą w podbrugijskiej miejscowości Loppem.
– „Nasze opony wyposażone w czujniki systemu ContiPressureCheck pokonują zdecydowanie więcej kilometrów. Po zakończeniu ich eksploatacji karkasy są w idealnym stanie i doskonale nadają się do bieżnikowania, co pozwala nam zaoszczędzić na zakupie nowego ogumienia.” – powiedział Alfredo Maia, właściciel firmy Transmaia Transporte z Portugalii.
Komentarze