Continental, oficjalny sponsor Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2014, wyposażył w opony ContiGol Urbano 32 autokary drużynowe oraz autobusy transferowe przewożące gości Continental.
Ogumienie zostało zaprojektowane specjalnie po to, by sprostać wymogom ruchu miejskiego w Brazylii, który charakteryzuje się częstymi zatrzymaniami oraz zmianami prędkości jazdy. Dzięki nowej mieszance gumowej udało się zwiększyć żywotność opony o 30 procent w porównaniu do poprzedniego modelu. W ContiGol wykorzystano technologię AirKeep, o połowę dłużej utrzymującą właściwe ciśnienie. Wszystkie oficjalne autokary Mistrzostw Świata wyposażone są w ogumienie ContiGol Urbano w rozmiarze 275/80 R 22.5.
Nazwa opony ContiGol Urbano nie jest jedyną wskazówką łączącą ją z Mistrzostwami Świata. Na ścianie bocznej opony umieszczono stylizowane piłki, logo FIFA World Cup oraz wulkanizowane, żółte logo Continental.
– „Jesteśmy dumni z tego, że nasze opony autobusowe segmentu premium stanowią wyposażenie autokarów drużyn piłkarskich podczas Mistrzostw Świata FIFA World Cup 2014. ” – powiedział dr Andreas Esser, Dyrektor Działu Opon do Pojazdów Użytkowych Continental.
Dział badań i rozwoju firmy Continental, w którym projektowane są wszystkie opony autobusowe tej marki, projektuje również produkty i rozwiązania dostosowane do potrzeb konkretnych regionów na całym świecie. Continental był już dostawcą opon autokarowych podczas Mistrzostw Świata FIFA World Cup 2006 w Niemczech oraz FIFA World Cup 2010 w RPA.
Produkcja ogumienia ContiGol Urbano rozpoczęła się w fabryce Continental w miejscowości Camaçari, w brazylijskiej prowincji Bahia, w pierwszym kwartale 2014 r. Wytwarzane są dwa rozmiary opon – 275/80 R 22.5 oraz 295/80 R 22.5, przeznaczone na rynki Brazylii, Ekwadoru, Kolumbii i Wenezueli.
Komentarze