DHL Global Forwarding oferuje swoim klientom nową usługę ubezpieczenia DHL Cargo Insurance. Procedura jest maksymalnie uproszczona – wystarczy zaznaczyć na zleceniu, że dana przesyłka ma być ubezpieczona, podać rodzaj towaru i jego wartość oraz kraj docelowy i rodzaj transportu. Ubezpieczenie obejmie nie tylko wartość towaru, ale też koszty transportu, i marże do wysokości 10 proc.
Ubezpieczenie DHL Cargo Insurance gwarantuje (w zależności od wielkości poniesionej szkody) zwrot nawet do 110 proc. wartości przewożonego towaru, nie później niż w ciągu 30 dni od zgłoszenia roszczenia. Większość potrzebnych dokumentów DHL posiada już w bazie.
W ramach usługi DHL Global Forwarding oferuje dwa rodzaje ubezpieczenia:
- ubezpieczenie roczne – dla wszystkich przesyłek danego klienta, przy minimalnych kosztach administracyjnych,
-
ubezpieczenie Ad-hoc, zabezpieczające pojedynczą przesyłkę.
– „Warto pamiętać, że prawdopodobieństwo nieprzyjemnego zdarzenia w transporcie międzynarodowym jest wysokie. Przesyłka lecąca lub płynąca np. z Chin do Polski przechodzi przez wiele punktów przeładunkowych, które obsługuje wielu różnych podwykonawców. Dlatego też DHL Global Forwarding zaleca ubezpieczenie towaru wszystkim klientom.” – mówi Agnieszka Fortuna, Kierownik ds. Jakości, DHL Global Forwarding.
DHL Cargo Insurance jest ubezpieczeniem towaru. W przeciwieństwie do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej spedytora (OCS), które zabezpiecza jedynie przed ewentualnymi zaniedbaniami lub błędami pracowników, Cargo Insurance ubezpiecza ładunek na wypadek uszkodzenia lub zaginięcia, chroniąc interes klienta.
Komentarze