Scania na targach IAA

, 26 września 2014, 13:50

Scania prezentuje podczas targów IAA produkty i usługi, które mają zapewnić zwiększenie zyskowności ciężarówek i autobusów. Gama silników Euro 6 została wzbogacona o nowe warianty, które ograniczają koszty użytkowania i są bardziej przyjazne dla środowiska. Najnowsze rozwiązania Scanii mogą zredukować spalanie w pojazdach długodystansowych o 3 proc.

Silniki

– „W ofercie prezentowanej na targach IAA posiadamy 18 silników Euro 6 do napędu pojazdów ciężarowych” – mówi Joel Granath, dyrektor ds. zarządzania produktem w Scania Trucks. – dodaje Granath.

Niezależne testy wykazały, że obawy klientów o podwyższone zużycie paliwa silników Euro 6 były nieuzasadnione. Rzędowy, sześciocylindrowy, 13-litrowy silnik Euro 6 wyposażony wyłącznie w SCR jest wzorcowym przykładem w kategorii niskiego spalania. W czerwcu br. Scania przedstawiła jego nowy wariant, silnik o mocy 450 KM, który może zmniejszyć koszty poniesione na paliwo o 1%.

– „Dokonaliśmy zmian w taki sposób, by koszt użytkowania pojazdu po wprowadzeniu Euro 6 w praktyce uległ obniżeniu. Nowa norma zmieniła reguły gry. Scania wcześnie przedstawiła swoje rozwiązania i klienci mieli kilka lat, aby się z nimi spokojnie zapoznać. W porównaniu z konkurentami mamy również więcej silników do zaoferowania.” – wyjaśnia Granath – „Mając do dyspozycji zaledwie trzy bazowe typy jednostek napędowych, które używają wspólnych komponentów możemy budować silniki o mocy od 250 do 730 KM. Niezależnie od wersji, jaką się wybierze, zawsze uzyskujemy jeden z najwyższych na rynku stosunków mocy do momentu obrotowego wraz z niskim zużyciem paliwa. Jednocześnie nasze silniki są łatwe w obsłudze dla każdego kierowcy. Zysk klienta jest nie do przecenienia.” – dodaje.

Wsparcie dla klientów

Jesienią 2013 została wprowadzona usługa Scania Rental, nowy, kompleksowy sposób wynajmowania pojazdów. Scania prowadziła wynajem od lat, głównie w Europie Zachodniej. Jej doświadczenie i wiedza zostały skumulowane w Scania Rental, z myślą o dostarczaniu najlepszych rozwiązań klientom. Niezależnie od lokalizacji, klient otrzymuje wysokiej jakości usługę na ujednoliconych warunkach. Jej podstawą jest możliwość zakończenia kontraktu w każdej chwili, z pominięciem okresu wypowiedzenia oraz bez kar umownych.

W 2013 Scania otworzyła w Södertälje Bodybuilding Centre, którego zadaniem jest pomoc klientom i firmom zabudowującym korzystających z podwozi Scania. Centrum dąży do zapewnienia najwyższego poziomu usług związanych z przygotowaniem do zabudowy i dokumentacją.

– „Odkrywamy wszystkie karty – od poradników, podręczników i rysunków 3D do fabrycznego przygotowania pojazdu.” – zapewnia Peter Almqvist, dyrektor Scania’s Bodybuilding Centre – „Tworzymy pomost między przedsiębiorstwami zabudowującymi, a konstruktorami firmy Scania. Doprowadzamy do ścisłego dialogu, na którym korzysta klient końcowy.” – dodaje.

Jesienią 2014 Scania wprowadza do wszystkich pojazdów nowość: Body Communication Interface (BCI). System pozwala kontrolować pracę dodatkowych urządzeń zamontowanych w pojeździe poprzez zintegrowanie sterownia nimi z siecią CAN. Zwykle, aby specjalne wyposażenie działało prawidłowo, firma zabudowująca musiała wyposażyć podwozie w dodatkowe okablowanie, przekaźniki, czujniki i przełączniki. CI sprawia, że zarówno zabudowa, jak i wymiana nadwozia odbywają się szybciej i łatwiej. Przystawki odbioru mocy, pługi śnieżne, światła ostrzegawcze to przykłady typowych elementów, którymi można sterować za pomocą CI.

Oszczędności

Podczas targów IAA Scania wprowadza też produkty i usługi, które dążą do obniżenia zużycia paliwa i zwiększenia dyspozycyjności. Ceniony Scania Retarder może być teraz zamawiany w wersji R4100D. Odłącza się od układu napędowego, gdy nie jest używany i w ten sposób przyczynia się do obniżenia kosztów paliwa.

Scania przedstawia również udoskonalony system Eco-roll, który we współpracy ze skrzynią Opticruise i tempomatem Active Prediction oszczędza paliwo.

Zwiększając temperaturę pracy i stosując specjalne oleje o niskiej lepkości, konstruktorzy stworzyli możliwość zaoszczędzenia do 1,5% paliwa. Jest to efekt współdziałania obu wspomnianych rozwiązań. Mogą być one jednak stosowane wyłącznie w 13-litrowych silnikach Euro 6, użytkowanych w transporcie długodystansowym oraz w pojazdach eksploatowanych przy mniejszym obciążeniu.

Na stoisku Scania podczas IAA prezentowane są następujące pojazdy ciężarowe i autobusy:

  • Scania P 320 6×2*4 – uniwersalna ciężarówka do ciężkiej dystrybucji
  • Scania G 340 4×2 – ciągnik siodłowy z mocnym silnikiem gazowym
  • Scania R 730 4×2 – Blue Stream – ekskluzywna, limitowana edycja ciągnika siodłowego z kompletem wyposażenia
  • Scania Streamline R 490 6×2*4 – podwozie z silnikiem zasilanym biodieselem
  • Scania Streamline R 450 4×2 – ciągnik siodłowy z bardzo niską ramą wyłącznie z SCR
  • Scania Streamline G 410 4×2 – ciągnik zoptymalizowany pod kątem niskiego zużycia paliwa
  • Scania G 450 8×4 – ciężarówka do ciężkich prac w trudnym terenie
  • Scania Streamline R 520 6×4 – równowaga mocy i oszczędności
  • Scania Citywide LE
  • Scania OmniExpress 3.60
  • Scania Touring HD
     

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!