WABCO radzi wymienić wkład osuszacza przed pierwszymi mrozami

, 24 listopada 2014, 23:55

Zima zbliża się nieubłaganie a z nią pierwsze mrozy. Warto zadbać więc o układ pneumatyczny w autobusie, samochodzie ciężarowym i naczepie.

Powietrze sprężane w sprężarce samochodu ciężarowego zawiera wilgoć. W procesie sprężania, woda kondensowana jest w układzie pneumatycznym i usuwana przez sprawny osuszacz powietrza.

Aby osuszacz sprawnie działał należy przed pierwszymi mrozami wymienić w nim wkład. Zapobiegnie to formowaniu się kryształków lodu w układzie pneumatycznym i blokowaniu zaworów (w skrajnych przypadkach może nawet dojść do ich rozsadzenia).

Jak uczy nas doświadczenie diabeł tkwi w szczegółach. Który wkład osuszacza wybrać z pełnej gamy dostępnych na rynku? Dzisiaj omówimy wkład osuszacza WABCO nr 432 410 244 2 zwany WABCO Air System Protector PLUS Protektor Systemu Pneumatycznego PLUS, WABCO. Popularnie zwany „Wkładem Złotym” z racji swojego koloru.

Wkład ten jest w gruncie rzeczy filtrem, osuszaczem i odolejaczem. Jest najbardziej zaawansowanym z gamy wkładów osuszacza WABCO. Wkład jest szczególnie rekomendowany przy intensywnym użytkowaniu pojazdu i przy wysokiej konsumpcji powietrza w pojeździe. Fabrycznie stosowany przez producentów autobusów miejskich, przegubowych.

Przykłady zastosowania w pojazdach:

  • Autobusy miejskie, szczególnie przegubowe niskopodłogowe z przyklękiem (obniżanie zawieszenia dla wsiadających pasażerów) – wymiana raz na rok przed pierwszymi mrozami
  • Samochody ciężarowe specjalne takie jak leśne, cysterny, dźwigi, śmieciarki, szambiarki, betoniarki, dystrybucja miejska – wymiana raz na rok przed pierwszymi mrozami
  • Autobusy międzymiastowe – wymiana raz na dwa lata przed pierwszymi mrozami
  • Wywrotki – wymiana raz na dwa lata przed pierwszymi mrozami
  • Autobusy międzynarodowe i turystyczne – wymiana raz na trzy lata przed pierwszymi mrozami
  • Samochody ciężarowe w ruchu międzynarodowym, długodystansowym – wymiana raz na trzy lata przed pierwszymi mrozami

 

W przypadku wątpliwości można też stosować podział na intensywność użytkowania pojazdu i układu pneumatycznego:

  • silnie obciążony układ pneumatyczny – wymiana raz na rok przed pierwszymi mrozami
  • średnio obciążony układ pneumatyczny – wymiana raz na dwa lata przed pierwszymi mrozami
  • słabo obciążony układ pneumatyczny pojazdu – wymiana raz na trzy lata przed pierwszymi mrozami

 

Zawsze należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu.

Wkład można nabyć w sieci Dealerskiej WABCO szczegóły na stronie firmy.

Szczegóły dotyczące wkładu

Kupuj tylko produkty oryginalne

WABCO wprowadziło nowy system oznakowania produktów, aby wyeliminować z rynku nielegalne podróbki. Trzy czynności gwarantują pewność posiadania legalnego produktu. Opis zabezpieczeń WABCO znajduje się na poniższej grafice.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!