Zima zbliża się nieubłaganie a z nią pierwsze mrozy. Warto zadbać więc o układ pneumatyczny w autobusie, samochodzie ciężarowym i naczepie.
Powietrze sprężane w sprężarce samochodu ciężarowego zawiera wilgoć. W procesie sprężania, woda kondensowana jest w układzie pneumatycznym i usuwana przez sprawny osuszacz powietrza.
Aby osuszacz sprawnie działał należy przed pierwszymi mrozami wymienić w nim wkład. Zapobiegnie to formowaniu się kryształków lodu w układzie pneumatycznym i blokowaniu zaworów (w skrajnych przypadkach może nawet dojść do ich rozsadzenia).
Jak uczy nas doświadczenie diabeł tkwi w szczegółach. Który wkład osuszacza wybrać z pełnej gamy dostępnych na rynku? Dzisiaj omówimy wkład osuszacza WABCO nr 432 410 244 2 zwany WABCO Air System Protector PLUS Protektor Systemu Pneumatycznego PLUS, WABCO. Popularnie zwany „Wkładem Złotym” z racji swojego koloru.
Wkład ten jest w gruncie rzeczy filtrem, osuszaczem i odolejaczem. Jest najbardziej zaawansowanym z gamy wkładów osuszacza WABCO. Wkład jest szczególnie rekomendowany przy intensywnym użytkowaniu pojazdu i przy wysokiej konsumpcji powietrza w pojeździe. Fabrycznie stosowany przez producentów autobusów miejskich, przegubowych.
Przykłady zastosowania w pojazdach:
- Autobusy miejskie, szczególnie przegubowe niskopodłogowe z przyklękiem (obniżanie zawieszenia dla wsiadających pasażerów) – wymiana raz na rok przed pierwszymi mrozami
- Samochody ciężarowe specjalne takie jak leśne, cysterny, dźwigi, śmieciarki, szambiarki, betoniarki, dystrybucja miejska – wymiana raz na rok przed pierwszymi mrozami
- Autobusy międzymiastowe – wymiana raz na dwa lata przed pierwszymi mrozami
- Wywrotki – wymiana raz na dwa lata przed pierwszymi mrozami
- Autobusy międzynarodowe i turystyczne – wymiana raz na trzy lata przed pierwszymi mrozami
- Samochody ciężarowe w ruchu międzynarodowym, długodystansowym – wymiana raz na trzy lata przed pierwszymi mrozami
W przypadku wątpliwości można też stosować podział na intensywność użytkowania pojazdu i układu pneumatycznego:
- silnie obciążony układ pneumatyczny – wymiana raz na rok przed pierwszymi mrozami
- średnio obciążony układ pneumatyczny – wymiana raz na dwa lata przed pierwszymi mrozami
- słabo obciążony układ pneumatyczny pojazdu – wymiana raz na trzy lata przed pierwszymi mrozami
Zawsze należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu.
Wkład można nabyć w sieci Dealerskiej WABCO szczegóły na stronie firmy.
Kupuj tylko produkty oryginalne
WABCO wprowadziło nowy system oznakowania produktów, aby wyeliminować z rynku nielegalne podróbki. Trzy czynności gwarantują pewność posiadania legalnego produktu. Opis zabezpieczeń WABCO znajduje się na poniższej grafice.
Komentarze