Solaris zbuduje elektryczne pojazdy dla Budapesztu we współpracy ze Škodą Electric. Czeski producent dostarczy system trakcyjny trolejbusów oraz zestaw baterii umożliwiający jazdę przez minimum cztery kilometry bez wykorzystywania zasilania z sieci trakcyjnej.
Nowe trolejbusy wyprodukowane dla Budapesztu będą całkowicie niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, system monitoringu, kamerę cofania oraz system przeciwpożarowy. Przyjemną jazdę zapewni pasażerom LED-owe oświetlenie wnętrza. Technologia ta będzie również zastosowana w reflektorach zewnętrznych oraz światłach do jazdy dziennej.
Dwunastometrowe Trollino będą wyposażone w system Škoda BlueDrive oraz elektryczny silnik o mocy 160 kW. W wersji osiemnastometrowej będą natomiast wykorzystane silniki o mocy 250 kW.
Pojazdy marki Solaris jeżdżą po Węgrzech od 2002 roku. Do chwili obecnej po ulicach węgierskich miast jeździ blisko 90 autobusów i trolejbusów polskiego producenta, między innymi w stołecznym Budapeszcie, a także w położonych na północnym-wschodzie kraju miastach Debreczyn oraz Nyiregyháza. Kolejnym kontraktem na Węgrzech Solaris potwierdza swoją pozycję największego producenta trolejbusów w Unii Europejskiej.
Komentarze