5 lat po starcie programu Conti360, skierowanego do operatorów flot ciężarowych, należy do niego już ponad 200 flot.
Stała kontrola stanu ogumienia we flocie jest znaczącym elementem przyczyniającym się do optymalizacji biznesu. Program Conti3600 Fleet Services jest przykłądem współpracy wielu przedsiębiorstw transportowych z producentem opon.
Zarządzanie ogumieniem we flocie składa się z wielu, często skomplikowanych, działań. Pierwszym i najważniejszym krokiem jest właściwy dobór opon. Następnie, w okresie eksploatacji należy kontrolować m.in. głębokość bieżnika i poziom ciśnienia, które ma bezpośredni wpływ na ilość spalanego paliwa. W razie awarii konieczna jest szybka reakcja i przywrócenie mobilności tak, aby nie powodować przestoju w realizacji zleceń.
To tylko wierzchołek góry obowiązków zarządcy flotą. W natłoku odpowiedzialnych zadań menedżer może pominąć któryś z tych elementów. Continental proponuje więc modułową konstrukcję programu Conti3600 Fleet Services, dzięki której eksperci mogą zaproponować rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Moduł ContiFitmentService oferuje doradztwo zakupowe oraz montaż opon, ContiFleetCheck zapewnia okresowe przeglądy ogumienia, ContiCasingManagement umożliwia zarządzanie zużytymi oponami, ContiBreakdownService zapewnia obsługę
w momencie awarii, a całość dopełnia ContiFleetReporting, w ramach którego oferowana jest kompleksowa analiza danych dotyczących zakupionych opon oraz wszystkich kosztów związanych z ich serwisem. Klient programu Conti 360° Fleet Services może dowolnie skonfigurować zakres usług i dostosować go do swoich potrzeb.
– „W ramach usługi Conti3600 współpracuje z nami w Polsce ponad 200 flot. Podpisując umowę Conti3600, klient sam decyduje, która część systemu jest dla niego ważna. Zdarza się, że flota, która samodzielnie zarządza ogumieniem w ramach Conti3600 korzysta z modułu ContiCasingManagement oraz w przypadku awarii – z ContiBreakdownService. Co ważne, dostęp do platformy zarządzającej Conti3600 dla klienta flotowego nie wiąże się z żadnymi opłatami abonamentowymi. Klient płaci tylko za zakup opon i materiałów eksploatacyjnych oraz za serwis.” – mówi Jacek Młodawski, Fleet Business Manager, Continental Opony Polska.
Największą popularnością wśród klientów Conti3600 Fleet Services cieszy się moduł ContiFitmentService, ponieważ firmy transportowe cenią doradztwo w zakresie doboru opon.
– „Najczęściej korzystają z niego firmy, które nie posiadają własnego serwisu lub mają kilka oddziałów, oddalonych od siedziby. W takich sytuacjach obsługa serwisowa Continental pozwala zredukować koszty związane z przyjazdem pojazdu do centrali firmy. Na to rozwiązanie decydują się także przedsiębiorstwa, które chcą, aby cała obsługa była udokumentowana w naszym systemie. Nazywamy to SelfServiceReport.” – wyjaśnia Jacek Młodawski.
Jak pokazuje praktyka biznesowa, Coraz popularniejszy staje się także moduł ContiFleetCheck, dzięki któremu menedżerowie flot otrzymują pełną informację na temat ogumienia floty. Przejrzystość danych pozwala na kalkulację kosztów związanych z zakupem ogumienia i jego serwisem oraz umożliwia racjonalne planowanie wydatków.
Continental jest pionierem na rynku oponiarskim w zakresie usług serwisowych dla flot. Już od 1978 roku producent oferuje klientom flotowym wsparcie na drodze, najpierw w ramach sieci Continental Euro Service. W 2010 roku wystartował program Conti3600 Fleet Services i jego zasięg stale się powiększa. Obecnie, pakiety Conti360° Fleet Services dostępne są w 15 krajach Europy – w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Polsce, na Słowacji, w Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Turcji, Irlandii i na Węgrzech. Continental zapewnia serwis awaryjny w 22 krajach Europy, a w kolejnych latach będzie rozszerzany na pozostałe kraje europejskie.
Komentarze