Kamaz 43118 6×6 z żurawiem Ivanowiec AK-25

, 23 marca 2015, 14:10

Kamaz Polska poszerza ofertę dostępnych podwozi z fabrycznymi gotowymi zabudowami. Jedną z nowych propozycji jest podwozie Kamaz typ 43118 6×6 (B2130) z żurawiem Ivanowiec Kc 45717 AK-25.

– „Naszym celem jest zwiększenie dostępności dla klientów kompletnych pojazdów – podwozi Kamaz wraz z gotowymi zabudowami. Dzięki temu od razu nabywca wchodzi w posiadanie zazwyczaj specjalizowanego czy specjalistycznego wariantu, tuż po odbiorze gotowego do wykonywania zadań, czyli zarabiania pieniędzy, a nie musi tygodniami czekać, aż firma zabudowująca wykona i posadowi na wyspecyfikowanym nośniku wymagane nadwozie.” – komentuje Wojciech Traczuk – dyrektor handlowy Kamaz Polska. – „Sprzedawane przez nas urządzenia zamontowane na fabrycznie produkowanych podwoziach spełniają wszelkie przepisy administracyjne w obszarze mas, wymiarów i nacisków. Dzięki temu bez problemów i specjalnych zezwoleń mogą poruszać się po drogach publicznych. Eliminuje to wiele późniejszych możliwych nieprawidłowości i usterek, mogących skutkować nieplanowymi postojami. A przecież nabyty sprzęt ma pracować niezawodnie przez jak najdłuższy okres. I wreszcie po trzecie – takie kompletne rozwiązania transportowe są dostępne po niezwykle atrakcyjnych cenach, niższych, niż gdyby podwozie i specjalistyczna zabudowa zostały zamówione oddzielne.” – dodaje.

Typ 43118 6×6 (B2130) to klasyczne podwozie terenowe, cechujące się wysoką mobilnością taktyczną – bardzo wysoką dzielnością terenową. Tym samym bez problemu może operować nawet w bardzo trudnych warunkach drogowych. W tym celu zaopatrzono je m.in. w wyłącznie pojedyncze, balonowe ogumienie o rozmiarze 425/85R21, z regulacją ciśnienia oraz w dwubiegową skrzynię rozdzielczą Kamaz 65111.

Pojazd jest napędzany przez silnik Cumminsa typu ISB 6,7 E5 300 – 6-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 6,7 litra, spełniający normę czystości spalin Euro 5 i osiągający moc 300 KM oraz maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Napęd przenoszą jednotarczowe, suche sprzęgło Sachs MFZ-430, 9-biegowa (8+1 bieg wsteczny), mechaniczna skrzynia przekładniowa ZF 9S1310 TO oraz wspomniana 2-biegowa skrzynia rozdzielcza Kamaz 65111. Mosty napędowe zaopatrzono w 3 blokady mechanizmów różnicowych: międzymostową, kołową („ostrą”) i skrzyni rozdzielczej.

Rama podwozia wyróżnia się tradycyjnym układem drabinowym, z podłużnicami i poprzeczkami, w pełni mechaniczne zawieszenie z przodu i tyłu bazuje na resorach piórowych i z przodu dodatkowo na amortyzatorach, z kolei kabina, może być z miejscem sypialnym lub bez. Kabina ta, po modernizacji (tzw. restailingu), otrzymała przednią atrapę z tworzywa sztucznego, panoramiczną szybą przednią, zewnętrzną osłoną przeciwsłoneczną oraz dostępne w standardzie klimatyzację, niezależne ogrzewanie postojowe, radio, kolumnę kierownicy z regulacją, szyberdach i pneumatycznie zawieszonym fotel kierowcy. Charakteryzuje ją również bardziej ergonomicznie i staranniej urządzone wnętrze, w większym stopniu odpowiadające aktualnym europejskim standardom w tym zakresie.

Inne bazowe cechy tego samochodu to: pompa hydrauliczna Parker, przekładnia kierownicza ZF BC98 lub RBL C700, układ przeciwblokujący ABS Knorr Bremse albo Wabco, niezależny układ ogrzewania silnika Webasto bądź 14TC, osuszacz powietrza układu hamulcowego Wabco, przystawka odbioru mocy ZF NH/1C oraz standardowy ręczny wyłącznik napięcia.

Masa własna Kamaza 43118 6×6 (B2130) wynosi 21100 kg, dopuszczalna masa całkowita 21600 kg, natomiast prześwit, wynikający m.in. z zastosowania pojedynczego, balonowego ogumienia, wynosi 380 mm. 

Posadowiony na tym podwoziu żuraw pochodzi z firmy Ivanowiec (Ivanovets) i nosi symbol Kc 45717 AK-25. W ofercie Kamaz Polska uzupełnia on dotychczas oferowany inny żuraw Ivanowiec – typ 35714 o maksymalnym udźwigu 16000 kg. Żuraw ten ma maksymalny udźwig 25000 kg na promieniu 3,0 m, maksymalny moment siły udźwigu 84,8 Tm, kąt obrotu 360º, strefę pracy 240º, maksymalną wysokość pod hakiem 31,2 m, maksymalną wysokość pod bocianem 39,9 m, maksymalny wysięg w poziomie 29 m oraz maksymalny wysięg z bocianem 31 m. Prędkości podnoszenia ładunku określono na 7,4 do 40 m/min, prędkość wysuwu sekcji 8,0 m/min, a minimalna prędkość posadowienia ładunku na 0,2 m/min. Maksymalne wysokości podnoszenia nad poziomem gruntu wynoszą: przy jedynie podniesionej sekcji pierwszej 9,9 m i przy wysuniętych wszystkich sekcjach 30,7 m. Dodatkowo specjalne przedłużenie zwiększa wysokość podnoszenia o kolejne 9 m. Sterowanie pracą urządzenia odbywa się ręcznie, z przenośnego pulpitu operatora za pomocą dwóch joysticków. Kontrolne zużycie paliwa to: w czasie jazdy auta 36 l/100 km oraz w czasie pracy żurawia – 7 l/godzinę z ładunkiem o masie do 8 ton i 9 l/godzinę z ładunkiem o masie powyżej 8 ton. Ponadto dla operatora urządzenia przewidziano nowo zaprojektowaną kabinę wyróżniającą się zaokrąglonymi kształtami i zaopatrzoną w regulowany fotel.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!