W siedzibie firmy DBK Gdańsk, autoryzowanego dealera DAF, odbyło się uroczyste przekazanie kolejnej partii ciągników siodłowych XF FT 460 dla firmy KalCargo. Odebrane pojazdy Euro 6 posiadają szereg innowacji wprowadzonych przez markę DAF na początku 2015 r. w ramach programu DAF Transport Efficiency.
Początki współpracy między pomorskim przewoźnikiem a firmą DBK sięgają 2010 r., kiedy KalCargo zdecydowało się na zakup pierwszego pojazdu marki DAF. Był nim pojazd używany, ale wkrótce w 2012 roku firma odebrała już kluczyki do nowych DAF-ów XF jeszcze z gamy Euro 5. Obecnie w skład floty wchodzi 11 ciągników marki DAF – zarówno pierwsze modele Euro 6 wyprodukowane w 2014 r., jak i pojazdy uwzględniające najnowsze innowacje, które firma DAF wprowadziła do swojej oferty na początku tego roku. Nowe rozwiązania technologiczne stanowią część programu „DAF Transport Efficiency”, w ramach którego oferowane produkty i usługi marki mają w znaczącym stopniu podnieść wydajność transportu.
– „Wybrałem markę DAF z kilku powodów. Ze względu na jej niezawodność – dotychczasowe pojazdy Euro 5 oraz Euro 6 sprawują się bez zarzutu. Nasi kierowcy chwalą je za liczne udogodnienia i komfort jazdy. Wybierając pojazd, staramy się stworzyć kierowcy jak najlepsze warunku do pracy, a nowe rozwiązania DAF to umożliwiają. Nie ukrywam, że w dużej mierze na naszą decyzję wpłynęły bardzo dobre wyniki spalania na trasie, sprawiając, że nasza flota jest jeszcze bardziej ekonomiczna i rentowna." – argumentuje Wojciech Kaliszewski, właściciel firmy KalCargo.
W ostatnim zamówieniu firma DBK dostarczyła firmie KalCargo 4 ciągniki siodłowe DAF XF, które zostały wyposażone w jednostki napędowe spełniające normę emisji spalin Euro 6 – silnik MX 13 o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2.500 Nm sprzężonym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów typu AS-Tronic, która obejmuje funkcje FastShift, EcoRoll i układ Hill Start Aid. Jedną z innowacji jest nowa turbosprężarka 12,9-litrowego silnika PACCAR MX-13, która oferuje usprawniony przepływ, a nowy wał rozrządu poprawia synchronizację zaworów. MX-13 korzysta także z bardziej wydajnego przepływu oleju, polepszonej redukcji strat na opory wewnętrzne oraz jeszcze wydajniejszej, dwustopniowej pompy cieczy chłodzącej i zoptymalizowanego oprogramowania.
– „Przekazane ciągniki posiadają szereg innowacji, które istotnie wpływają na ekonomikę paliwową. Oprócz istotnych usprawnień w silniku MX-13, pojawił się również tryb ECO, który redukuje moment obrotowy silnika o 10%, zapewniając dodatkową oszczędność paliwa. Niezwykle przydatną opcją jest tempomat PPC (Predictive Cruise Control), który wykorzystując technologię GPS, dokładnie ustala położenie pojazdu i przewiduje np. pochyłości terenu, przez co określa odpowiednią prędkość, a funkcja Predictive Shifting wybiera odpowiedni bieg." – podkreśla Zbigniew Myśkiewicz, przedstawiciel handlowy ds. sprzedaży pojazdów marki DAF.
Powyższe usprawnienia zapewniać mają łącznie oszczędność paliwa na poziomie 4-5%. Ponadto nowe ciągniki KalCargo zostały wyposażone w czujniki ciśnienia w ogumieniu, funkcję przekazywania danych z tachografu na DIP, oświetlenie LED oraz spojlery międzyosiowe. Pojazdy pomorskiego przewoźnika wyróżniają się czarną kolorystyką w pełnym malowaniu, a wnętrze wykończono aluminium i wyposażono w telewizory marki Mistral.
KalCargo to nie tylko przykład ambasadora marki DAF, który korzysta z szeregu oferowanych usług, ale również kontrahent kompleksowo obsługiwany przed firmę DBK. Nowe pojazdy objęte są kontraktem DAF MultiSupport Xtra Care. Spółka DBK, autoryzowany dealer DAF, należy do kapitałowej Grupy DBK, który posiada sześć serwisów do obsługi pojazdów DAF oraz oferuje pełen pakiet usług oferowanych przez DAF.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
ciasny wiesiek kalcargo, 25 maja 2016, 11:01 0 0
kurde no maszyny zajebiste fajnie sie jezdzi oby wiecej takich w firmie ;)
Odpowiedz