Rozbieramy filtry na czynniki pierwsze.
Norma Euro 6 znacznie obniża wartości graniczne emisji spalin określone dla pojazdów użytkowych, maszyn rolniczych i budowlanych. W przeciągu ostatnich dwóch dekad filtracja oleju napędowego stała się jednym z najtrudniejszych aspektów filtracji w pojeździe. To co spowodowało i nadal napędza te wymagania, to imponujące optymalizacje technologiczne systemów wtryskowych. Aby zwiększyć wydajność i ograniczyć emisję, komponenty i systemy są wciąż udoskonalane, aż do granic ich technologicznych możliwości. Z drugiej strony wzrasta wrażliwość takich komponentów i układów na zanieczyszczenia.
Wymogi dotyczące czystości spalania wpływają także na jakość tankowanego paliwa, które cechuje wysoka zawartość biokomponentów. Dodatki te sprawiają, że paliwo ma lepsze właściwości rozpuszczające, ale jednocześnie powodują szybsze zapełnianie się filtra paliwa złogami z układu paliwowego. Współczesne paliwo ma wysoki odczyn kwasowy i stabilną zawartość wody w emulsji, co powoduje zwiększoną korozję, a w niskich temperaturach (poniżej -5 stopni Celsjusza) także wytrącanie się kryształków parafin. To wszystko wpływa bezpośrednio na zwiększenie wymagań w zakresie dokładności filtracji. Nie zawsze mamy wpływ na jakość tego, co tankujemy, ale możemy wspomóc układ paliwowy stosując wysokiej jakości filtry paliwa.
Samochody użytkowe, maszyny rolnicze i budowlane często pracują w ekstremalnie zapylonym środowisku, co wzmaga zużywanie się wszystkich części zamiennych, w tym filtrów paliwa. Każdy dzień przestoju to stracone pieniądze dla użytkownika lub/i właściciela takiego pojazdu. Kilkanaście złotych pozornych oszczędności w cenie filtra może się przełożyć na późniejsze straty przy wymianie droższych części zamiennych, czy przestoju pojazdu, dlatego warto wyposażyć je w niezawodne, wysokiej jakości filtry premium.
Rygorystyczne kryteria stosowane przy doborze materiału filtracyjnego oraz precyzyjny projekt i proces produkcji zgodnie z parametrami OE danego pojazdu, zapewniają maksymalną efektywność działania filtrów Hengst w każdych warunkach. Działalność badawczo-rozwojowa firmy w zakresie lekkiej konstrukcji, zintegrowanego zarządzania temperaturą i redukcji różnicy ciśnień, pozwala opracować rozwiązania filtracyjne pomagające zmniejszyć emisję CO2. W dokładności filtracji liczy się każdy szczegół: materiał, z którego jest wykonany filtr, uszczelka, sposób przetłaczania plis, rodzaj wykończenia, jakość użytego kleju. Dwa filtry o pozornie takim samym wyglądzie różni więcej niż cena, zobaczmy więc, co dokładnie kryje w sobie każdy, wyprodukowany przez firmę Hengst filtr paliwa.
Medium filtracyjne
Struktura i jakość medium filtracyjnego oraz jego impregnacja wpływają na dokładność filtracji, żywotność filtra, zdolność pochłaniania zanieczyszczeń i odporność na agresywne ciecze. Dobór materiału filtracyjnego jest więc pierwszym wyzwaniem stawianym przed producentami filtrów. Firma Hengst używa rygorystycznie wyselekcjonowanych materiałów filtracyjnych, które są wykonane wyłącznie z pierwszorzędnych surowców. Przykładem efektywnego działania jest połączenie warstw celulozy i pneumotermicznych włókien typu Meltblown o klasie filtracji mniejszej niż 2μ, dzięki którym nasz filtr oddziela wodę od paliwa i w ten sposób zapobiega uszkodzeniom oraz korozji pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy paliwa.
Innowacyjny projekt filtra i skrupulatny proces produkcji
Plisowania, przetłaczanie, stabilizacja plis, optymalnie dobrana powierzchnia filtracyjna, innowacyjny projekt rdzenia wzmacniającego oraz unikalna metoda zgrzewania i impregnowania to własne pomysły Działu Badawczego Hengst Filter. W naszych fabrykach papier filtracyjny jest rozwijany i wygrzewany w piecu, potem składany, a następnie cięty. Pierwsza i ostatnia plisa łączone są za pomocą specjalnej, zapewniającej szczelność filtra techniki, co zapobiega przedostawaniu się nieprzefiltrowanego paliwa i uszkodzeniu układu wtryskowego.
Międzynarodowa wiedza i doświadczenie partnera OE
Na całym świecie silniki pojazdów wchodzą w interakcję z paliwem o bardzo rozbieżnej jakości, które jest w różnym stopniu zanieczyszczone cząsteczkami i wodą. Istnieją regiony świata, w których nie ma prawie żadnych górnych limitów poziomów zanieczyszczenia w dostarczanych paliwach. Wraz z Centralą w Niemczech, Hengst Filter ma placówki w 11 krajach, na 4 kontynentach, gdzie uczestniczy w pracach rozwojowych największych producentów pojazdów i silników. Strategiczny wybór poszczególnych lokalizacji firmy zapewnia optymalną bliskość rynku i klienta, a zdobyta wiedza i doświadczenia z testów wykorzystywane są w produkcji wysokiej jakości filtrów na niezależny rynek części zamiennych. Bez względu na kraj, Hengst dba o spójność procesów wewnętrznych i precyzję wykonania, produkując identyczne z wyposażeniem oryginalnym i zgodne ze specyfikacją OE & OES filtry, które zapewniają optymalną wydajność separacji, minimalną różnicę ciśnienia oraz idealne dopasowanie do danego pojazdu bez względu na jego markę czy region użytkowania.
Wymagające testy
Dział Badawczy Hengst testuje czynniki wpływające na filtrację paliwa w standardowych i ekstremalnych warunkach drogowych. W testach laboratoryjnych do oleju napędowego dodawana jest woda, co pozwala sprawdzić skuteczność filtracji jej cząsteczek. W testach filtrów nakręcanych z metalową obudową, filtr wypełniany jest helem, a ewentualne nieszczelności wykrywane są w komorze próżniowej. Dzięki małemu rozmiarowi cząstek, pomiary helem są niezwykle dokładne. Prowadzone przez Inżynierów Hengst Filter testy dowodzą, że stosowane w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych i ciężarowych, maszyn rolniczych i budowlanych wkłady filtrów paliwa Hengst pozwalają na zachowanie czystości układu wtryskowego przez cały okres pomiędzy ich wymianami serwisowymi.
Work smarter – patent na szybką wymianę
Właściciele firm i użytkownicy pojazdów ciężarowych wiedzą, że każda godzina pracy takiego pojazdu przekłada się bezpośrednio na zyski lub straty. To dotyczy także godzin, które pojazd spędza u mechanika na wymianie części zamiennych. Zgodnie z mottem „Work smarter.” filtry Hengst pomagają pracować efektywniej oszczędzając czas, pieniądze i zasoby modułu oraz środowiska. Firma jest producentem całych modułów filtracji paliwa, które w jednej, zwartej obudowie integrują: filtr paliwa, wydajny podgrzewacz paliwa z funkcją „quick connect”, elektrozawór sterujący, osadnik wody, czujniki ciśnienia i zawory sterujące przepływem i temperaturą.
Przykładem takiego rozwiązania jest moduł filtracji paliwa z wymiennym wkładem filtra numer: E422KP zastosowany m.in. w pojazdach MAN z silnikiem D08, D20 i D26. System ten spełnia wymagania technologii Common Rail i jest w stanie usunąć najdrobniejsze cząsteczki brudu i wodę z paliwa. Przy odpowiednim systemie czujników (częściowo opcjonalnym) i różnych funkcjach zaworów, monitorowany jest obwód paliwa, natomiast oddzielona woda jest automatycznie odprowadzana ze zbiornika. System wyróżnia też łatwość i szybkość wymiany filtra. Przy serwisowaniu tego modułu jedyną wymaganą od warsztatu czynnością jest wymiana wkładu filtracyjnego. Zawory i obudowa filtra, która zawiera właściwy wkład filtra paliwa, pozostają na stałe przymocowane do bloku silnika. Łatwy w eksploatacji i przyjazny dla środowiska projekt filtra ENERGETIC® wykorzystuje technologię „Clip-in”. Podczas usuwania filtra, zawór spustowy odprowadza paliwo do zbiornika, cały proces jest szybki i „czystszy” dla mechanika oraz dla środowiska.
Zaufanie najlepszych
Od ponad 60 lat Hengst Filter cieszy się zaufaniem najlepszych światowych producentów samochodów osobowych i użytkowych. Daimler, z którym Hengst współpracuje od 1961 roku, przyznał firmie tytuł Dostawcy 2013 Roku.
W 2005 roku firma została nagrodzona Trucknology Award przyznawaną przez MAN. Natomiast w tym roku w nowych silnikach firmy MAN Truck & Bus zainstalowano Blue.maxx – produkowany przez Hengst Filter system modułowy do filtracji oleju napędowego, który stał się podstawą do opracowania niestandardowego rozwiązania: Fuel Service Center (FSC). „Nowy” FSC to pięcioetapowy system filtracji z separacją wody, w którym pojedyncze etapy są zintegrowane w filtrze wstępnym i filtrze głównym. Szczególną cechą tej niestandardowej aplikacji jest zawór mieszania. W niskich temperaturach (podczas pracy zimą) nagrzany olej napędowy z przepływu powrotnego systemu Common Rail miesza się z zimnym olejem napędowym ze zbiornika paliwa, co zapobiega zablokowaniu wkładu filtra przez kryształy parafiny. System zapewnia również pracę w okresie przejściowym od lata do zimy, co umożliwia wyeliminowanie w filtrze wstępnym podgrzewacza elektrycznego. FSC zostanie po raz pierwszy zainstalowany w nowych, zgodnych z normą Euro 6d, przewidzianych dla modeli TGS i TGX, 9 litrowych jednostkach napędowych.
Co wyróżnia filtry paliwa Hengst?
Każde opakowanie Hengst Filter skrywa w środku wysokiej jakości materiały, innowacyjny projekt, skrupulatny proces produkcji, wymagające testy, międzynarodowe doświadczenie, wiedzę producenta OE i ponad 60 lat zaufania Klientów i Partnerów Biznesowych.
Skorzystaj z katalogu online i zobacz jakie produkty możemy zaoferować Tobie i Twojej firmie: https://www.hengst.com/pl/katalog-on-line/wyszukiwanie/
Komentarze