Czy zawodowi kierowcy czują się bezpiecznie wykonując swoją pracę? Nie, jednak zdecydowana większość z nich nie rezygnuje z wykonywania obowiązków w tym trudnym czasie. Tylko 3% naszych ankietowanych wskazało, że nie odczuwa zagrożenia związanego z pandemią. Prawie 70% odczuwa je w co najmniej znacznym stopniu.
Kierowcy nie czują się bezpiecznie, ale w większości zostali wyposażeni przez swoje firmy w środki zapobiegawcze. Ponad 60% badanych otrzymało maski, rękawiczki czy inne materiały ochronne. W niespełna połowie firm znajdują się środki dezynfekcyjne w każdym jej dziale. 42% wskazało, że w ich firmach ograniczono bezpośredni, fizyczny kontakt pracowników biura i magazynu z kierowcami. Jednocześnie jednak, tylko co czwarty kierowca zadeklarował, że otrzymał instrukcje postępowania w obecnej sytuacji oraz informacje dotyczące użytkowania środków ochronnych. Martwi także fakt, że ponad 20% kierowców stwierdziło, że w ich firmie nie zostały wprowadzone żadne działania zapobiegawcze w związku z pandemią.
Tak jak wspomnieliśmy wyżej, sądząc po wynikach naszej ankiety, większość kierowców nie decyduje się na przerwanie pracy w tym trudnym momencie. Tylko co dziesiąty badany stwierdził, że jego firma ma obecnie duże problemy z pracownikami, odmawiającymi podjęcia pracy.
Kierowcom zadaliśmy także pytania dotyczące stricte działalności firm, w których pracują. Jak widać nie mają oni wątpliwości, że pandemia oznacza spadek liczby usług na rynku transportowym. Mimo wszystko część ankietowanych nie traci optymizmu.
Jak powszechnie wiadomo, kierowcy patrzą na działalność firm, w których pracują z nieco innej perspektywy niż ich właściciele. Ich zdaniem, o wiele mniej firm ograniczyło swoją działalność w związku z pandemią wirusa (w porównaniu do ankiety przeprowadzonej wśród właścicieli firm – link). Bazując na tym wyniku można odnieść wrażenie, że kierowcy mogą być nieświadomi skali problemów dotykających obecnie branżę. Nie jest to oczywiście zarzutem, lecz raczej rynkową obserwacją. Taka opinia kierowców może wynikać z tego, że zwykle są oni nieco oddaleni od problemów biura, w którym kumulują się wszystkie informacje. Powyższa obserwacja jest też sugestią dla właścicieli firm transportowych, aby prowadzić skuteczniejszą wewnętrzną komunikację.
Komentarze