Delphi i bezpieczeństwo pojazdów użytkowych

, 6 października 2014, 9:59

Producenci pojazdów dążą do spełnienia przepisów wchodzących w życie w przyszłym roku. Z tego powodu, na targach IAA 2014 w Hanowerze, firma Delphi poświęciła sporo uwagi technologiom aktywnego bezpieczeństwa, które mogą się okazać kluczowe dla rynku pojazdów użytkowych.

Automatyczny System Hamowania Awaryjnego i System Ostrzegania przed Niezamierzoną Zmianą Pasa Ruchu

Automatyczny System Hamowania Awaryjnego (AEB) i System Ostrzegania przed Niezamierzoną Zmianą Pasa Ruchu (LDW) będą obowiązkowe dla wszystkich nowych pojazdów użytkowych z segmentu Heavy Duty, rejestrowanych w Europie po 1 listopada 2015. Oczekuje się, że systemy AEB, takie jak te oferowane przez Delphi, mogą zredukować liczbę wypadków drogowych o 27%, podczas gdy systemy LDW, powinny pomóc w zapewnieniu, że zmiana pasa ruchu będzie bezpieczniejsza. Obecnie jest ona wiodącą przyczyną wypadków  z udziałem pojazdów użytkowych.

Systemy AEB Delphi to wiodące w całej branży samochodowej  systemy pozwalające na uniknięcie kolizji pojazdu użytkowego z pieszym. AEB lub system nagłego hamowania w razie zagrożenia kolizją, wykorzystują dane uzyskane przez czujniki radarowe i wizyjne Delphi, ostrzegają kierowcę o zbliżającym się niebezpieczeństwie i automatycznie uruchamiają hamulce w sytuacji, kiedy kierowca nie zareaguje właściwie na ostrzeżenie. Systemy Ostrzegania przed Niezamierzoną Zmianą Pasa Ruchu również wykorzystują czujniki wizyjne do wykrywania niezamierzonego zboczenia pojazdu ze swojego pasa i wysyłają kierowcy odpowiednie ostrzeżenia.

Firma podpisała umowy na dostawę tych technologii z kilkoma globalnymi producentami pojazdów. Podczas targów Delphi zaprezentuje także swoje czujniki radarowe i wizyjne, które charakteryzują się najlepszymi parametrami w stosunku do kosztów, spośród  produktów dostępnych obecnie na rynku. Inteligentna kamera skierowana w przód Delphi z serii IFV-100 umożliwia korzystanie z kilku systemów aktywnego bezpieczeństwa, miedzy innymi: LDW, systemu ostrzegania przed zderzeniem z pojazdem znajdującym się z przodu, automatycznego systemu sterowania reflektorami przednimi czysystemu rozpoznawania znaków drogowych. Te systemy zostaną wdrożone do produkcji i będą montowane w pojazdach użytkowych począwszy od roku 2015.

Wiodący Radar Średniego Zasięgu Delphi (MRR-T) to tanie urządzenie działające na częstotliwości 76GHz, przeznaczone dla wszystkich typów pojazdów użytkowych. Umożliwia zamontowanie w pojeździe aktywnego tempomatu i zaawansowanego systemu hamowania awaryjnego, działającego również na terenach miejskich. Te systemy zostaną wdrożone do produkcji, będą montowane w pojazdach użytkowych już na początku 2017 roku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!