W przypadku pojazdów Fiat Ducato 2,3 JTD / 3,0 JTD (Euro 5), produkowanych od 2010 roku, do turbosprężarki może dostawać się woda. Efektem działania wody może być awaria turbosprężarki.
Woda dostająca się do modułu ciśnieniowego lub czujnika położenia turbosprężarki może spowodować uszkodzenia komponentów. Uniemożliwia to prawidłowe wysterowywanie turbosprężarki. W sterowniku zostają zapisane kody usterek. W niektórych przypadkach praca silnika możliwa jest tylko w „trybie awaryjnym“.
Problem dotyczy pojazdów wyposażonych w następujące
turbosprężarki:
- Garrett 806850 – xxx (2,3 JTD)
- Garrett 796122 – xxx (3,0 JTD)
W celu definitywnego usunięcia problemu przy wymianie części należy zapewnić wykonanie wszystkich czynności serwisowych podanych przez firmę Fiat. Jest to np. modyfikacja odpływu wody powyżej silnika.
Porada pochodzi z portalu HELLA Tech World. Więcej wskazówek dotyczących naprawy i diagnostyki pojazdów można znaleźć na stronie www.hella.com/hella-tech-world-pl-pl/.
Komentarze