Uwaga Pirat!

29 czerwca 2009, 0:00

Dostarczona do ekspertyzy do firmy Moto-Remo turbosprężarka już na pierwszy rzut oka okazała się podejrzana. Nie posiadała żadnych oznaczeń producenta, co od razu wzmogło czujność pracowników firmy, i pozwoliło im sądzić, że mają do czynienia z produktem nieoryginalnym.

Zdjęcie poniżej przedstawia turbosprężarkę dostarczona do weryfikacji



Natomiast poniżej zamieszczone jest zdjęcie oryginalnego produktu firmy KKK. Różnice widoczne gołym okiem.

Kolejna różnica to konstrukcja grzybka zaworu upustu spalin w korpusie żeliwnym turbosprężarki.
W turbosprężarce podrabianej rozwiązanie konstrukcyjne dźwigni oraz zamocowanie grzybka (konstrukcja sztywna, spawana) nie zabezpiecza szczelności zaworu (w weryfikowanej turbosprężarce 2mm szczelina) co ma bezpośredni wpływ na wykorzystanie energii spalin, a tym samym ma wpływ na moc silnika. Sztywność konstrukcji w warunkach wysokich temperatur powoduje przyspieszona awaryjność układu – pęknięcia spawów i nitów.

Produkt chiński:

Oryginalny produkt KKK:

Następnie po analizie porównawczej układu wirującego turbosprężarki stwierdzono znacznie większą masę wirująca (kół sprężarki i turbiny) w turbosprężarce nieoryginalnej. Większa waga elementów wirujących powoduje, że czas reakcji turbiny na zmianę parametrów roboczych silnika (jest to czas reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu) jest znacznie dłuższy, co za tym idzie wzrasta zużycie paliwa oraz spada dynamika samochodu.

Kolejna wada – niesymetryczny otwór spływowy oleju z turbosprężarki:

Dodatkowo, wykonanie otworu spływowego oleju z turbosprężarki na powyższym zdjęciu może powodować problemy z grawitacyjnym spływem oleju z turbiny, co w konsekwencji może być przyczyna wycieków oleju z turbiny do układu wydechowego jak i ssącego.

Dostarczona do analizy turbosprężarka uległa uszkodzeniu po 2 dniach eksploatacji (stwierdzono pękniecie wałka wirnika przy kole turbiny, przy czym nie stwierdzono uszkodzeń ułożyskowania, co świadczy o wadach materiałowych wałka wirnika.)

Przedstawiona na zdjęciach turbosprężarka pochodziła z samochodu VW passat z silnikiem 1,8 Turbo.

Materiał dostarczyła firma Moto-Remo Burzyńscy sp.j.

Autoryzowany przedstawiciel w Polsce :

< GARRETT > < BorgWarner Turbo Systems > < Mitsubishi >
www.motoarena.pl

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.5.132.*, 6 lipca 2009, 0:00 0 0

Dobre

Odpowiedz

77.89.100.*, 22 stycznia 2013, 14:48 0 0

Bardzo ciekawie wszystko opisane.

Odpowiedz