Zawór recyrkulacji spalin – mniej sadzy, więcej mocy

Redakcja, 31 stycznia 2018, 9:45

Zawór recyrkulacji spalin (zawór EGR) zawraca część spalin z kolektora wydechowego do silnika. Dzięki recyrkulacji spalin spada temperatura spalania, a tym samym ilość szkodliwych dla środowiska tlenków azotu oraz zużycie paliwa.

Możliwe jest ograniczenie emisji sadzy nawet o 10 %. Zawór EGR otwiera i zamyka połączenie pomiędzy dolotem powietrza a kolektorem wydechowym. Stale przepływające spaliny zostawiają po sobie wyraźne ślady. Cząsteczki sadzy gromadzą się w komorze zaworu i z czasem go blokują.

Zjawisko to często określa się mianem osadzania nagaru. Nadmiar nagaru powoduje, że zawór nie może otworzyć się całkowicie lub blokuje się w pozycji otwartej. W takim przypadku pomaga jedynie wymiana zaworu.

Odpowiedni do silników: MAN KAT, F 90, TGA, TGS, TGX, HOC, LION´S CITY, LION´S CLASSIC, LION´S COACH, LION´S REGIO, LION´S STAR, NL Nr por. 51.08150.6155

Objawem usterki jest najczęściej spadek mocy silnika oraz czarne spaliny. Ponadto, może zaświecić się kontrolka układu sterowania silnika lub kontrolka ostrzegająca o problemach w układzie wydechowym.

Podczas wymiany zaworu EGR warto postawić na sprawdzoną jakość pierwszego montażu. Zawór recyrkulacji spalin febi 101203, pasujący do wielu modeli marki MAN, oferuje najlepsze parametry pracy i najwyższą trwałość.

Na podstawie materiałów febi

Komentarze

Brak komentarzy