Zawór recyrkulacji spalin – mniej sadzy, więcej mocy

31 stycznia 2018, 9:45

Zawór recyrkulacji spalin (zawór EGR) zawraca część spalin z kolektora wydechowego do silnika. Dzięki recyrkulacji spalin spada temperatura spalania, a tym samym ilość szkodliwych dla środowiska tlenków azotu oraz zużycie paliwa.

Możliwe jest ograniczenie emisji sadzy nawet o 10 %. Zawór EGR otwiera i zamyka połączenie pomiędzy dolotem powietrza a kolektorem wydechowym. Stale przepływające spaliny zostawiają po sobie wyraźne ślady. Cząsteczki sadzy gromadzą się w komorze zaworu i z czasem go blokują.

Zjawisko to często określa się mianem osadzania nagaru. Nadmiar nagaru powoduje, że zawór nie może otworzyć się całkowicie lub blokuje się w pozycji otwartej. W takim przypadku pomaga jedynie wymiana zaworu.

Odpowiedni do silników: MAN KAT, F 90, TGA, TGS, TGX, HOC, LION´S CITY, LION´S CLASSIC, LION´S COACH, LION´S REGIO, LION´S STAR, NL Nr por. 51.08150.6155

Objawem usterki jest najczęściej spadek mocy silnika oraz czarne spaliny. Ponadto, może zaświecić się kontrolka układu sterowania silnika lub kontrolka ostrzegająca o problemach w układzie wydechowym.

Podczas wymiany zaworu EGR warto postawić na sprawdzoną jakość pierwszego montażu. Zawór recyrkulacji spalin febi 101203, pasujący do wielu modeli marki MAN, oferuje najlepsze parametry pracy i najwyższą trwałość.

Na podstawie materiałów febi

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

awer, 12 kwietnia 2019, 9:32 0 -1

Zawór ogranicza ilość powietrza (zastępując je spalinami) niezbędnego do prawidłowej pracy silnika, spada temperatura do nizszej niż przewidziana przez konstruktora silnika, zwiększa się ilość wydalanej sadzy (następny krok to zastosowanie filtrów sadzy (DPF, FAP) . Skuteczny sposób : wyprogramowanie EGR,

Odpowiedz

Skunk Works, 20 kwietnia 2019, 15:21 3 0

Tak wyprogramować EGR, a potem płacz że silnik nie chce się nagrzewać zimą i z turbo po zaślepieniu dochodzi dziwny świst. Zaslepiony EGR ma wpływ na pracę turbo Ale każdy "fahofiec" zaslepiajacy EGR już o tym nie wspomina.

Odpowiedz