Pompa zespolona wspomagania kierownicy i ukł. paliwowego – kiedy ją wymienić?

17 lipca 2019, 11:18

Pompa zespolona pełni dwie funkcje. Składa się z pompy wspomagania układu kierowniczego oraz pompy paliwa, która odpowiada za odpowiedni poziom ciśnienia w układzie zasilania paliwem.

Pompa zespolona febi 49085 – zastosowanie: Mercedes Benz Trucks Actros I+II+III

Objawy uszkodzenia

Ze względu na to, że występują tu dwie różne pompy obsługujące oddzielne systemy, z reguły uszkodzeniu ulega jedna z nich. Do usterki pompy wspomagania układu kierowniczego dochodzi wskutek zapowietrzenia lub zanieczyszczenia układu hydraulicznego.

Skutkiem są nieszczelności, hałasy, spadająca wydajność wspomagania lub całkowita awaria układu wspomagania. Objawami usterki pompy paliwa mogą być nieszczelności. Również pojawiające się wraz z upływem czasu zużycie może być przyczyną spadku mocy, nierównomiernej pracy silnika lub nawet jego zatrzymania. W takim przypadku konieczna jest wymiana pompy zespolonej.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kossas, 22 lipca 2019, 16:31 3 0

Nie no artykuł mega pomocny i rozwijajacy temat dogłębnie . Jestem w szoku .

Odpowiedz