SKF wprowadził zmiany w łożyskach kół stosowanych w ciężarówkach Volvo i Renault. W zestawach VKBA 5423, VKBA 5424 i VKBA 5425 znajdują się teraz łożyska o zmodyfikowanej konstrukcji.
Ich zewnętrzne i wewnętrzne uszczelniacze dostarczane są jako oddzielne komponenty, a na łożysku znajduje się pierścień montażowy, który należy usunąć dopiero po osadzeniu łożyska na zwrotnicy koła. Specjaliści SKF zalecają zapoznanie się z instrukcją obsługi przed rozpoczęciem procedury wymiany łożyska. Dostęp do niej można uzyskać po zeskanowaniu kodu QR, który znajduje się na każdym opakowaniu produktu SKF. Szczegółowa informacja techniczna jest także dostępna poprzez katalog TecDoc.
SKF jest dostawcą na pierwszy montaż, łożysk kół dla Iveco. Są to opracowane łożyska o niskim współczynniku tarcia, którego poziom zredukowano o 30 proc. w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami. Łożysko znajdujące się w zestawie VKBA 5460 wykorzystuje zoptymalizowany profil bieżni o niskim współczynniku tarcia elementów tocznych (wałeczków), smaru i uszczelnienia. Zastosowanie takiego rozwiązania w tylnej osi pojazdów ciężarowych pozwala na ograniczenie zużycia paliwa, a tym samym – redukcję emisji CO2.
Nowy typ łożyska, opracowany wspólnie przez inżynierów SKF i Iveco, stosowany jest na pierwszy montaż w ciężarówkach Iveco Stralis, Eurocargo, Eurostar i EuroTech oraz autobusach Irisbus Arway, Crossway, Evadys i Domino Magelys. Inżynierowie SKF współpracowali ze Scanią przy tworzeniu łożysk kół do nowej serii S. Teraz części te dostępne są także dla warsztatów niezależnych, u polskich dystrybutorów SKF.
Łożyska kół o nowej konstrukcji mają mniejsze opory toczenia, co bezpośrednio przekłada się na redukcję zużycia paliwa, a tym samym ograniczenie emisji CO2. Jest to możliwe dzięki profilowanej bieżni łożyska ze zoptymalizowanym układem wałeczków, smaru i uszczelnienia. Kompletne zestawy tych łożysk właśnie trafiły do niezależnych dystrybutorów SKF w Polsce.
Komentarze