Jak zablokować drogę złodziejowi?

21 sierpnia 2017, 14:23

Standardowe zabezpieczenia antywłamaniowe stosowane w naczepach zwykle nie mają szans w starciu z wprawionym złodziejem. W takim razie sprawdźmy co oferuje rynek, by odpowiednio uchronić zawartość naczepy przed nieproszonymi gośćmi. 

Liczba przestępstw w transporcie ładunków niepokojąco wzrosła. Według danych TAPA (międzynarodowej organizacji prowadzącej ewidencję takich przypadków) w 2016 roku odnotowano o 72% więcej szkód niż w roku 2015.

W Wielkiej Brytanii zanotowano najwyższy poziom przestępstw w transporcie, do których doszło tam 1 188 razy. Jedną z przyczyn nagłego wzrostu przestępczości jest sytuacja związana z polityką imigracyjną. Średnie straty związane z kradzieżą ładunków w 2016 roku wyniosły ponad 68 000 euro. Warto dodatkowo zabezpieczyć przewożony ładunek. Może to uratować nie tylko nasz portfel, ale również dać komfort psychiczny kierowcy, który jest odpowiedzialny za dostarczenie ładunku. W tym celu przyjrzeliśmy się dostępnej na rynku ofercie zabezpieczeń antywłamaniowych i prezentujemy rozwiązania na przykładzie oferty firmy WABCO.

Blokady drzwi

Basis

Basis to mechaniczny system zabezpieczający, który montowany jest na drążkach drzwi. Urządzenie nie wymaga montażu na stałe, dlatego system może być stosowany w różnych przyczepach i naczepach. Zabezpieczenie Basis jest mocowane pośrodku drzwi po lewej i po prawej stronie wokół drążków drzwi i zamykane na kłódkę, która jest całkowicie schowana. Wyposażenie obejmuje stalowy rygiel, odporny na wpływ atmosfery i kłódkę Mul-T-Lock (norma EN 12320, klasa 4) z zabezpieczeniem przed rozwierceniem. Odstęp drążków wynosi od 200 do 450 mm.

Zastosowanie:

  • Kontener morski
  • Nadwozia wymienne
  • Przyczepy i naczepy z drążkami drzwi znajdującymi się na zewnątrz

Omega

Omega jest podobnym rozwiązaniem do Basis, w którym dodatkowo można zamontować moduł nadzoru. Rozwidlone elementy zabazpieczenia Omega są zaczepiane do elementów dystansowych drążków drzwi i ryglowane kłódką, uniemożliwiając poruszanie w górę i w dół. Tak jak w modelu Basis, montaż nie jest wymagany. Kłódka jest całkowicie ukryta i zrobiona ze stali nierdzewnej. Istnieje również możliwość dołączenia modułu GPS-Safe i nadzorowania ładunku przez internet. Odstęp drążków wynosi od 225 mm do 435 mm.

Zastosowanie:

  • Kontener morski
  • Nadwozia wymienne
  • Przyczepy i naczepy z drążkami drzwi znajdującymi się na zewnątrz

TTB

TTB jest mocowanym na stałe, mechanicznym zabezpieczeniem kłódki do drzwi skrzydłowych, w wersji mocowanej na śruby i spawanej. Jeden element mocowany jest śrubami do krawędzi prawego skrzydła drzwi, a drugi przyspawany do powierzchni ramy drzwi. Po zamontowaniu na stałe, drzwi są blokowane przez założenie kłódki, która jest zakryta przez element TTB.
Dostępna jest też wersja modelu TTB wykonanego ze stali nierdzewnej.

Zastosowanie:

  • Nadwozia wymienne
  • Przyczepy i naczepy z drzwiami skrzydłowymi

TLB

TLB jest zabezpieczeniem antywłamaniowym, przystosowanym do drzwi skrzydłowych oraz izolowanych. Po zamontowaniu na stałe, drzwi są blokowane poprzez założenie kłódki.

Zastosowanie:

  • Kontener morski
  • Nadwozia wymienne
  • Przyczepa i naczepa

TSR–2fiXX

 

TSR–2fiXX to montowane na stałe zabezpieczenie do drzwi skrzydłowych. Zastosowano tutaj rozwiązanie mechaniczne ze stali nierdzewnej z wbudowanym bębenkiem ABLOY, które może być mocowane śrubami do drzwi. Po zamontowaniu na stałe oba skrzydła drzwi są połączone od wewnątrz i zablokowane przez obudowę blokującą.

Zastosowanie:

  • Kontener morski
  • Nadwozia wymienne
  • Przyczepa i naczepa

TSR–2fiXX weld

TSR–2fiXX weld to montowane na stałe zabezpieczenie do drzwi skrzydłowych. Jak w przypadku poprzednich rozwiązań to również jest mechaniczne, zbudowane ze stali nierdzewnej z wbudowanym bębenkiem ABLOY, które może zostać przyspawane do drzwi stalowych. Po zamontowaniu na stałe oba skrzydła drzwi są połączone od wewnątrz i zablokowane przez obudowę blokującą.

Zastosowanie:

  • Kontener morski
  • Nadwozia wymienne
  • Przyczepa i naczepa

One Way-2013

One Way-2013 to jednorazowe zabezpieczenie nie wymagające klucza, składające się z linki stalowej i rygla, które zostają fizycznie przecięte w celu otwarcia drzwi. Jest to proste zabezpieczenie, posiadające łatwo wykrywalne numery seryjne. One Way-2013 rygluje i plombuje drążki drzwi oraz blokuje jedną klamkę drzwi. W celu otwarcia linka stalowa i rygiel muszą zostać przecięte.

Zastosowanie:

  • Kontenery (transport)

ELB-Lock

Dla osób szukających bardziej wyrafinowanych rozwiązań powstała  elektroniczna blokada drzwi, obsługująca wielostopniowy system zabezpieczający.  Jako opcja dodatkowa dostępna jest również obsługa bezprzewodowa, która zapewnia dodatkową ochronę. Silnik jest niewidoczny i niedostępny od zewnątrz Trzpień ryglujący jest automatycznie blokowany z chwilą zamknięcia drzwi. Kody PIN są wprowadzane klawiaturą ICM lub bezprzewodowo. Instalacja musi zostać wykonana przez akredytowanego partnera serwisowego.

Zastosowanie:

  • Asortyment z pięcioma rozwiązaniami do drzwi kontenerów, naczep i przyczep.

Wyposażenie zabezpieczające pojazdu

Drawbar C

Drawbar C to mechaniczny układ ryglujący, który zapobiega kradzieży przyczep z dyszlem. Układ jest wyposażony w rygiel trzpieniowy, otwierany i zamykany kluczem. Drawbar C jest nasuwany na zaczep dyszla i zamykany przez wciśnięcie trzpienia do góry i zaryglowanie go. Ryglowanie zapewnia zamek bębenkowy Abloy, otwierany kluczem. Przy zakładaniu należy upewnić się, że trzpień jest skierowany w dół (do podłoża).

Zastosowanie:

  • Przyczepy z dyszlem (zaczepy o średnicy od 38 do 50 mm)

King Pin C

King Pin C  ma zapobiegać kradzieży niezaczepionych naczep. Zastosowanie jest proste, a montaż na stałe nie jest konieczny. King Pin C jest zakładany na czop główny i zamykany na klucz.

Zastosowanie:

  • Naczepy z czopem głównym 2″ (Ø 75 mm)

W45

W45 to rozwiązanie uniemożliwiające nieupoważnione podnoszenie nadwozi wymiennych BDF stojących luzem. To zabezpieczenie przeciwkradzieżowe pozwala na identyfikację nadwozia wymiennego przez oznakowanie na zamku. W45 jest wciskany w zaczep narożny i blokowany przez wciśnięcie bębenka.

Zastosowanie:

  • Nadwozia wymienne

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!