Cichy, nie emitujący spalin i wygodny. Tak można scharakteryzować trolejbus. Solaris dostarczył już 500 takich pojazdów – jubileuszowy trafił do MPK w Lublinie.
Pierwszego Trollino wyprodukowano w 2001 roku i dostarczono Przedsiębiorstwu Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. Dziesięć lat później pięćsetny egzemplarz trafił do lubelskiego MPK w ramach realizacji zamówienia na 30 nowoczesnych Trollino 12. Tylko w zeszłym roku Solaris dostarczył 98 trolejbusów różnych długości.
– „Sukces rodziny Trollino jest dla mnie powodem do nieskrywanej dumy. Trolejbusy są technologicznie bardzo zaawansowane, a każdy kontrakt to prawdziwe wyzwanie, gdyż pojazdy, jakie życzą sobie klienci potrafią się od siebie znacznie różnić. Popularność Trollino w całej Europie jest potwierdzeniem ich jakości i niezawodności” – mówi Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.
Trollino jeżdżą nie tylko po polskich miastach, ale również w 14 innych europejskich miastach, m.in. w Bolonii, Budapeszcie, Bukareszcie, Coimbrze, Debreczynie, Landskronie, Neapolu, Rzymie, Rydze, Salzburgu, Sofii, Tallinie i Wilnie. W zeszłym roku polskie trolejbusy zawitały także na niemiecki rynek, trafiając do floty Barnimer Busgesellschaft mbH. Najwięcej Trollino można jednak spotkać w Czechach, gdzie porusza się blisko 100 pojazdów z Bolechowa.
Do stolicy Lubelszczyzny pierwsze cztery Trollino dotarły w 2008 roku. W listopadzie 2010 roku Solaris wygrał przetarg na 30 niskopodłogowych trolejbusów, wśród których znalazł się jubileuszowy, pięćsetny egzemplarz.
Wszystkie trolejbusy dla MPK w Lublinie są dwunastometrowe, i w pełni niskopodłogowe. Dodatkowo wyposażone są w funkcję "przyklęku" pozwalającą na obniżenie wysokości wejścia o 70 mm. Wewnątrz zainstalowano system monitoringu oraz biletomat. Komfort termiczny dla kierowcy zapewni system klimatyzacji, zaś dostęp do świeżego powietrza da komplet przesuwnych okien bocznych, obejmujących do 50 procent powierzchni szyby.
Komentarze