Regional RHS 225/70R 17,5 o większym dopuszczalnym nacisku na oś sterującą
Goodyear wyprodukował nową oponę na oś sterującą dla samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5 tony – Regional RHS 225/70R 17,5. Nowa opona Regional RHS 225/70R17.5 podnosi dopuszczalny nacisk na przednią oś pojazdu, wolniej się zużywa i zapewnia bardziej precyzyjne prowadzenie pojazdu. Można ją zakładać na standardowe felgi.
Obecnie w samochodach ciężarowych na przednie osie najczęściej zakłada się opony o rozmiarze 215/75R 17.5. Dopuszczalny nacisk na przednią oś wynosi wtedy 3.400 kilogramów i często bywa przekraczany. Dzieje się tak szczególnie w samochodach-chłodniach oraz w pojazdach dostarczających towary do różnych odbiorców w ramach jednego kursu. Środek ciężkości przesuwa się wówczas do przodu, w miarę rozładowywania towaru.
Nowa opona Goodyeara zwiększa dopuszczalny nacisk na przednią oś o 200 kilogramów. Regional RHS 225/70R 17,5 waży właściwie tyle samo, co 215/75R 17,5 i ma podobną średnicę. Opony te można zakładać na standardowe felgi od rozmiaru 6” x 17,5” po rozmiar 6,75” x 17,5”.
„Wielu użytkowników samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie 7,5 tony miało poważny problem z przestrzeganiem wymogu nieprzekraczania dopuszczalnego nacisku na przednią oś. Inżynierowie naszego koncernu przeanalizowali potrzeby operatorów transportowych, biorąc pod uwagę przede wszystkim kwestię nacisku na osie i tak powstała opona na oś sterującą 225/70R 17,5. Zwiększa ona możliwości dystrybucji ciężaru, a jednocześnie wolniej się zużywa i może być zakładana na standardowe felgi” – powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych Grupy Goodyear Polska.
Komentarze