Podczas gali 6. edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”, Wielton S.A. został ogłoszony zwycięzcą w kategorii „Eksporter: Polska Firma Prywatna – duże przedsiębiorstwa”.
Organizatorami konkursu jest firma doradcza PwC i dziennik „Puls Biznesu”. 24 listopada firma uzyskała tytuł Perła Polskiej Gospodarki w kategorii Perły Duże w konkursie organizowanym przez redakcję magazynu Polish Market oraz Zakład Wspomagania i Analizy Decyzji SGH w Warszawie.
Jak wynika z danych GUS, w 2016 r. eksport towarów z Polski wzrósł o 2,9 proc. i wyniósł 184,8 mld EUR. Wraz ze wzrostem eksportu produktów i usług polskich firm, rośnie ich siła i znaczenie na międzynarodowych rynkach. Obrazuje to również rosnąca wartość eksportu Wielton S.A., która w 2015 r. wyniosła 284,6 mln PLN, podczas gdy rok później wzrosła do 764 mln PLN.
– W 2016 r. 63,5 proc. sprzedaży realizowaliśmy poza Polską, a nasze produkty obecnie sprzedajemy w 35 krajach, m.in. w Rosji, Niemczech oraz we Włoszech i Francji – mówi Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A. i dodaje – Chcemy utrzymać dotychczasowe tempo wzrostu i zgodnie ze Strategią Rozwoju 2020 dla Grupy Wielton planujemy osiągnięcie tego celu m.in. dzięki dalszym akwizycjom. Patrzymy na całą Europę. Widzimy duży potencjał m.in. w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, a także krajach regionu CEE.
W maju 2017 r. firma przejęła niemiecką spółkę Langendorf, wzbogacając portfolio posiadanych marek i poszerzając swoją ofertę. Obecnie Grupa posiada trzy centra produkcyjne: w Polsce, Niemczech oraz we Francji, dwie montownie we Włoszech i w Rosji, a także spółki zależne w Rosji, na Białorusi, Ukrainie oraz Wybrzeżu Kości Słoniowej.
– Ekspansja zagraniczna to bardzo ważny element rozwoju Grupy Wielton. Uważnie analizujemy możliwość wejścia na nowe rynki. O wyborze lokalizacji, w których obecnie działamy zadecydował przede wszystkim ich duży potencjał sprzedażowy, a także klimat inwestycyjny sprzyjający umacnianiu pozycji rynkowej Grupy – podsumowuje Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A.
Do tegorocznej edycji konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” zgłosiło się ponad 90 przedsiębiorstw. Były to zarówno firmy usługowe, jak i produkcyjne, przedstawiciele przemysłu ciężkiego, branży FMCG czy IT. Nagrody przyznano w 5 kategoriach. Organizatorami konkursu są firma doradcza PwC i dziennik „Puls Biznesu”. Partnerem strategicznym jest PKO Bank Polski, partnerem – KUKE, a patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Ministerstwo Rozwoju oraz Minister Spraw Zagranicznych.
Komentarze