Dzięki zmianie ogumienia innej wiodącej firmy oponiarskiej na opony Continental firma ze Swindon (W. Brytania), Les Smith Haulage Limited, znacznie wydłużyła czas eksploatacji opon w pojazdach swojej floty firmowej.
Opony przeznaczone na przednią oś napędową ciężarówek flotowych mogą być eksploatowane 25% dłużej, osiągając limit ponad 100 tysięcy kilometrów przebiegu do chwili, gdy konieczna jest wymiana na nowe. Natomiast ogumienie przeznaczone na tylną oś osiąga nawet 400 tysięcy kilometrów przebiegu.
18 pojazdów ciężarowych tworzących flotę to wyłącznie 18-tonowe pojazdy marki Mercedes-Benz Axor w wersji dwuosiowej. W ciągu roku ciężarówki te przejeżdżają średnio dystans od 80 000 do nawet 100 000 kilometrów poruszając się po całej Wielkiej Brytanii, zarówno autostradami, jak i wyboistymi drogami. Dzięki podjęciu decyzji o dokładniejszym, bardziej przemyślanym doborze ogumienia, rodzaju samej opony oraz uważnemu monitorowaniu stanu zużycia opon firmie udało się znacznie poprawić wydajność korzystania z opon.
Kontrole wzrokowe w poszukiwaniu ewentualnych usterek lub zbyt niskiego ciśnienia powietrza należą do codziennych obowiązków każdego kierowcy wyruszającego w trasę i wracającego z niej; każdy stwierdzony przypadek nieprawidłowości jest natychmiast zgłaszany odpowiedniej komórce, która podejmuje właściwe kroki zaradcze. W ramach przeprowadzanych co sześć tygodni kontroli bezpieczeństwa z udziałem lokalnego dealera Mercedes-Benz, Rygor Commercials, sprawdza się stan i głębokość bieżnika oraz ciśnienie powietrza w oponach. Dalszego wsparcia w tym procesie udziela firma Barry Shaddick Tyres, korzystając z magazynów firmowych w Swindon, a do świadczonych przez nią usług należy m.in. kompleksowa pomoc drogowa na terenie całej Wielkiej Brytanii poprzez sieć firm partnerskich w ramach ContiNetwork.
Opona Continental HSR1, a obecnie także i jej godna następczyni, opona nowej generacji HSR2, to doskonały wybór ogumienia na przednią oś napędową. Opona HSR2 została zaprojektowana specjalnie na oś napędową, dlatego zapewnia doskonałą przyczepność, umożliwia precyzyjne kierowanie pojazdem i zmniejsza nadsterowność oraz podsterowność pojazdu, które przyczyniają się do szybszego zużycia opon. Ciśnienie w oponie jest rozkładane proporcjonalnie a szerokie kontury boków opony sprawiają, że bieżnik zużywa się równomiernie, dzięki czemu również wydłuża się żywotność i przebieg opony. Ponadto innowacyjny wzór rowka nie tylko zmniejsza ryzyko i liczbę kamieni mogących utkwić w szczelinach opony, ale również sprawia, że opona jest cichsza.
Do tej pory na tylną oś stosowano zazwyczaj oponę Continental HDR+, ale teraz opona ta ma godną następczynię – HDR2. Zaprojektowana, aby sprostać warunkom drogowym poszczególnych regionów kraju, opona ta jest doskonałym połączeniem niezwykle szerokiego i głębokiego bieżnika i zamkniętego barku opony – to także pozwala na wydłużenie żywotności opony. Opona HDR2 doskonale sprawdza się w każdych warunkach pogodowych gwarantując dobrą przyczepność i stabilność, a co równie istotne, doskonale radzi sobie z przeskokami z wysokich obrotów na niskie i odwrotnie, zmniejszając tym samym zużycie bieżnika.
“Bez wątpienia kwestią kluczową, która pozwala na zyskanie dodatkowych tysięcy kilometrów jest wybór najwłaściwszej opony, właśnie takiej, jak opony firmy Continental, z których korzystamy na co dzień” podsumowuje Dyrektor Operacyjny Tony Smith. "Zawsze wymieniamy opony parami i tylko na nowe. Ogromną wagę przywiązujemy także do systematycznych, regularnych kontroli stanu opon i ciśnienia, zarówno w ramach codziennych obowiązków kierowców, jak i w trakcie przeprowadzanych co sześć tygodni kontroli bezpieczeństwa. Dzięki temu możemy wykryć usterki na odpowiednio wczesnym etapie, aby podjąć właściwe środki zaradcze."
„Jestem również bardzo zadowolony z dobrego poziomu doradztwa i wsparcia technicznego zapewnianego zarówno przez samą firmę Continental, jak i ich lokalnego dealera, firmę Barry Shaddick Tyres. Dzięki temu mamy pewność, że korzystamy wyłącznie z opon idealnie dopasowanych do określonych wymogów i modeli naszych pojazdów, do warunków atmosferycznych, w jakich będą one eksploatowane oraz do rodzaju nawierzchni, po której będą się poruszać nasze ciężarówki."
Firma, której założycielem był Les Smith, powstała w roku 1975 i do dziś pozostaje prawdziwie rodzinnym interesem, a sam Les jest wciąż aktywnym managerem i zarządza firmą wraz ze swymi czterema synami. Ich flota to nowoczesny tabor ciężarówek krytych i typu boxvan, w chwili obecnej całkowicie oparta na pojazdach marki Mercedes-Benz. Firma świadczy usługi w zakresie transportu, dystrybucji i przewozu materiałów na terenie Wielkiej Brytanii.
Komentarze