Norweska stocznia Aker Stord zbudowała platformę wiertniczą o wadze ponad 15 000 ton. By przetransportować ją na ponton konieczne było wykorzystanie kilkuset pojazdów (łącznie ponad 540 osi) i 2160 opon Continental IC 40. 562 pojazdy miały do pokonania kilkaset metrów oraz ostre zakręty. Continental opracował oponę o konstrukcji przeznaczonej specjalnie do tego typu zadań i dostarczył odpowiednią liczbę wymaganych kół.
Do przetransportowania instalacji separacji ropy o wadze ponad 15 000 ton w ramach niezwykłego projektu wykorzystano 356 modułowych transporterów oraz 16 pojazdów Kamag Power Pack Unit oraz 184 wypożyczone SMPT Scheuerle i 6 PowerPack Unit. Opona Continental IC 40 w rozmiarze 355/65-15 doskonale spisała się podczas tej czynności. Pneumatyczna opona o konstrukcji poprzecznej sprawdzała się też wcześniej w najcięższych warunkach pracy.
Zdalnie sterowane transportery Kamag oraz Scheuerle zostały ze sobą elektroniczne połączone, dźwigając szeroki na 85,3 metra i długi na 67,5 metra ładunek. 9400 KM miało wywieźć ładunek poza teren stoczni. Wszystkie 2160 kół w tym samym momencie obróciło się o 90 stopni i po przejechaniu 40 metrów po przekątnej, pierwszy etap wędrówki został zakończony. Kolejnym wyzwaniem było dotarcie do pontonu. Ponownie cała masa kół musiała się okręcić. Po 120 metrach jazdy na wprost, cel został w końcu osiągnięty – trzy pojedyncze części potężnego separatora ropy trafiły na ponton.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
109.207.50.*, 9 kwietnia 2010, 0:00 0 0
ciekawe kto kierował ????
Odpowiedz