Firma Volvo Trucks podpisała właśnie przełomowe porozumienie z przedsiębiorstwem Brønnøy Kalk AS w Norwegii. Dostarczy mu pierwsze komercyjne autonomiczne rozwiązanie do transportu wapienia z kopalni odkrywkowej do pobliskiego portu.
Rozwiązanie dla Brønnøy Kalk AS zakłada sześć autonomicznych samochodów ciężarowych Volvo FH, które będą transportować wapień na pięciokilometrowym odcinku przez tunele między kopalnią a kruszarką. Dotychczasowe testy rozwiązania przebiegły pomyślnie i będą kontynuowane w 2018 r. Uzyskanie pełnej zdolności operacyjnej jest przewidywane do końca 2019 r.
Zawarta umowa jest następstwem wcześniejszych zrealizowanych projektów automatyzacji obejmujących kopalnie, zbiór trzciny cukrowej i wywóz odpadów, jednak po raz pierwszy firma Volvo Trucks dostarczyła rozwiązanie komercyjne.
– To dla nas ważny krok. W branży panuje ostra konkurencja. Stale szukamy możliwości długoterminowego zwiększenia wydajności i produktywności, i mamy jasną wizję wykorzystania nowych możliwości technologicznych i rozwiązań cyfrowych. Szukaliśmy niezawodnego i innowacyjnego partnera, który podziela nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa. Zastosowanie rozwiązań autonomicznych znakomicie zwiększy naszą konkurencyjność na wymagającym rynku światowym – mówi Raymond Langfjord, dyrektor zarządzający kopalni.
– Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić rozwiązanie autonomiczne, które spełni oczekiwania klientów w zakresie bezpieczeństwa, niezawodności i rentowności. Potrzeby transportu globalnego szybko się zmieniają, a branża domaga się nowych, zaawansowanych rozwiązań, pozwalających przedsiębiorstwom utrzymać czołową pozycję. Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w rozwoju produktów i usług, aby zaspokoić te potrzeby – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.
– Dojście do punktu, w którym wprowadzamy rozwiązania autonomiczne, jest fascynujące. Pracując w zamkniętym obszarze, na ustalonej trasie, możemy dowiedzieć się jak najlepiej wykorzystać rozwiązanie i dostosować je do szczególnych potrzeb klienta. Najważniejsza jest współpraca przy tworzeniu nowych rozwiązań zapewniających większą elastyczność i efektywność, a także wzrost produktywności – mówi Sasko Cuklev, dyrektor ds. rozwiązań autonomicznych w Volvo Trucks.
Komentarze