Podczas wrześniowych targów IAA MAN i Volkswagen po raz pierwszy będą mieć wspólne stoisko. „Więcej nie potrzeba. Mniej nie chcesz” – takie będzie motto, którym będą się posługiwać. MAN przedstawi nowy autobus Lion’s City Hybrid, zużywający do 30 procent mniej oleju napędowego, emitując przez to o 30 procent mniej CO2 niż autobus miejski z napędem konwencjonalnym. Pochwali się także modelami TGS WW oraz CLA. Zaprezentowany zostanie również nowy model marki Neoplan – Skyliner.
Oprócz pojazdów, MAN pokaże gamę usług umożliwiających obniżenie kosztów operacyjnych utrzymywanej floty i zapewniających jej niezawodność. MAN Finance zapewniającą finansowanie floty oraz MAN Rental oferujący krótkoterminowy wynajem. Używane pojazdy z serii TopUsed również podlegają finansowaniu przez MAN Finance.
Dzięki systemowi MAN TeleMatics dyspozytorzy mogą w prostszy sposób i z większym stopniem pewności planować zlecenia i przypisywać je kierowcom. Menedżerowie floty mogą szybo przejrzeć dane techniczne pojazdu na swoim komputerze. Raporty dotyczące statusu, opracowywane na podstawie cyfrowych rejestrów, przedstawiają lokalizację, zbliżający się termin prac serwisowych i zużycie paliwa wszystkich pojazdów.
Praktyczne szkolenie kierowców MAN ProfiDrive pomaga oszczędzać paliwo. Nawet doświadczeni profesjonalni kierowcy mogą zmniejszyć zużycie paliwa o 10 proc. W przypadku dalekobieżnej ciężarówki oznacza to roczną oszczędność niemal 5000 litrów paliwa i 13 ton emisji CO2 przy przebiegu 150000 kilometrów.
Podczas konferencji prasowej, poprzedzającej targi IAA, firma MAN zaprezentowała TGL 12.220 z zabudową furgonową, wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów MAN TipMatic®, system ESP i zawieszenie piórowo-pneumatyczne. Podczas IAA ta seria zostanie przedstawiona w postaci dwóch pojazdów, zdolnych do przewozu ciężkich ładunków charakteryzujących się szczególnie dużą ładownością: 7,5 t z silnikiem o mocy 180 KM i 12 t z silnikiem o mocy 250 KM.
W trakcie tej samej konferencji prasowej MAN zaprezentował również niektóre z najważniejszych aspektów z dziedziny wydajności transportu serii TGM, na przykładzie wywrotki TGM 13.250 z napędem na wszystkie koła, wyposażonej w całkowicie pneumatyczne zawieszenie pojazdu do transportu napojów z zabudową furgonową. Na targach przedstawiony będzie również TGM jako podstawa do zabudowy specjalnej na przykładzie śmieciarki na bazie wersji TGM 26.290.
Podczas konferencji prasowej poprzedzającej targi IAA MAN zaprezentuje swoje rozwiązania na wybranych pojazdach budowlanych: czteroosiowej wywrotce TGS 35.440, pojeździe do przewozu kontenerów TGS 18.400 z systemem HydroDrive® i pojeździe do przewozu materiałów budowlanych TGS 26.400 z dźwigiem. Rozdrabniarka do drewna przedstawiona będzie jako przykład modelu z serii TGS będącego podstawą do nadwozi specjalnych.
Podczas IAA ekspozycja firmy MAN koncentrować się będzie na różnych odmianach modelu pojazdu TGS do zastosowań szosowych, zoptymalizowanych pod kątem ładowności, oraz na dodatkach wykorzystanych w pojazdach budowlanych, takich jak dodatkowy hamulec w wywrotkach.
Komentarze