Wyższy indeks ładowności w nowej oponie Continental

2 września 2010, 0:00

Nowa długodystansowa opona Continental HSL 2 ECO-PLUS XL może przewozić większe obciążenia na przednich osiach przyszłych generacji ciężarówek. Jej nośność została przystosowana do przyszłościowych wymagań. Wyższy indeks nośności stanowi bazę dla ciężarówek, które w niedalekiej przyszłości będą przewozić coraz więcej towarów na przednich osiach. Ma to związek z bardziej złożoną technologią produkcji gazów wylotowych, zabezpieczeniami i coraz wygodniejszymi kabinami.

Normy emisji Euro 6, które będą obowiązywać od 2013 r., wymagają od producentów budowy nowych silników z bardziej zaawansowanymi technologiami produkcji spalin. Katalizatory, zawory EGR, filtry cząstek stałych i znacznie większe systemy chłodzenia w dużym stopniu zwiększają obciążenie na przedniej osi. Dlatego Continental ma już w ofercie przednioosiowe wersje opony HSL 2 ECO-PLUS o poprawionej nośności.

HSL 2 ECO-PLUS XL ma o 500 kilogramów większą nośność i jest dostępna w popularnych rozmiarach 315/70 R 22.5 dla standardowych zastosowań z maksymalnym obciążeniem 8 ton na oś oraz 315/60 R.22.5 dla pojazdów z obciążeniem 7.5 ton na oś.

Aby uzyskać nośność godną oznaczenia XL powiększoną o dwa indeksy po ok. 500 kilogramów masy na jednokołową oś, zastosowano specjalną mieszankę, nakładaną na karkas.

Stalowe kordy z wytrzymałej stali oraz zmieniona struktura karkasu sprawiają, że siły produkowane przez dodatkowy ciężar i rosnące temperatury są bardzo dobrze absorbowane. Mieszanka, która dłużej pozostaje chłodna, gwarantuje także niski opór toczenia nawet pod dużym obciążeniem. Długodystansowe opony Continental ze zoptymalizowanym oporem toczenia i niesymetrycznie rozmieszczonymi lamelami, są jednymi z najbardziej oszczędnych pod względem spalania produktów w swojej klasie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!