Ford Trucks wchodzi na Polski rynek poprzez nawiązanie współpracy z siecią warsztatów Q-Service Truck należącej do grupy kapitałowej Inter Cars. Inter Cars będzie jedynym dystrybutorem marki Ford Trucks w Polsce.
Na mocy zawartego porozumienia Q-Service Truck stanie się oficjalnym importerem ciężarówek z logo Forda w naszym kraju. Współpraca obejmie również dystrybucję części zamiennych, a także sprzedaży ciężarówek używanych. Sieć dilerska Ford Trucks Polska obejmie 10 oddziałów zajmujących się sprzedażą i serwisem pojazdów, natomiast kolejnych 10 otrzyma autoryzację do ich obsługi i napraw.
– Rozpoczynamy działalność w Polsce. Operacyjnie będziemy przygotowani od września zarówno do dystrybucji pojazdów jak i usług serwisowych z tym związanych – docelowo w kilku miastach w Polsce. W tym roku i na początku przyszłego roku chcemy objąć 10 lokalizacji. Dalszy plan będzie związany z rozwojem sprzedaży oraz tranzytu przez Polskę. Optymalnie zamkniemy się na około 20 punktach serwisowych i sprzedażowych – mówił podczas konferencji Jarosław Abramczyk, Managing Director Poland & Baltics w Ford Trucks.
Oddziały dealerskie będą zlokalizowane w 10 miastach w Polsce: Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Rzeszowie, Lublinie, Łodzi i Białymstoku. Siedziba główna będzie zlokalizowana w Warszawie.
W oficjalnym podpisaniu partnerstwa wzięli udział Maciej Oleksowicz – Prezes Zarządu Inter Cars i Prokurent Q-Service Truck, Sławomir Rybarczyk – Prezes Zarządu Q-Service Truck, a także przedstawiciele Ford Trucks: Serhan Turfan – Ford Trucks Vice President i Emrah Duman, Director of International Markets, Jarosław Abramczyk – Managing Director Poland & Baltics.
– Podpisanie umowy dystrybucyjnej z Ford Trucks jest wydarzeniem niecodziennym i to chyba nie tylko dla nas. Po wielu latach panowania siedmiu marek producentów pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 16 ton, na czwartym pod względem wielkości rynku w Europie, pojawił się nowy gracz. Dotychczasowe kompetencje zbudowane w obrębie działalności spółki Q-Service Truck, jakimi są sieć ponad 70 niezależnych warsztatów oraz funkcjonujący już model dystrybucji części, pozwolą w bardzo szybkim tempie na zbudowanie sprawnej struktury sprzedaży pojazdów marki Ford Trucks na terenie kraju – powiedział Sławomir Rybarczyk, Prezes Q-Service Truck.
Już na tym etapie w pozostałych krajach Europy Zachodniej Ford Truck chce zapewnić pomoc serwisową assistance przyszłym klientom, dlatego już jest zorganizowane centrum pomocy drogowej, które obsługuje klientów w języku polskim. Do dyspozycji jest także sieć pomocy assistance oparta o serwisy CTAP. Jest to docelowo ponad 80 punktów serwisowych w Europie Zachodniej, które sukcesywnie wraz z rozwojem marki będą wymieniane na punkty własne Forda.
– Od pierwszego kontaktu z Q-Service Truck wiedzieliśmy, że mamy wspólną wizję i zbieżne DNA biznesowe, które pozwoli nam być dobrymi partnerami – mówił Emrah Duman, Dyrektor ds. Rozwoju Rynków Międzynarodowych w Ford Trucks. – Współpraca ta zapewni nam najlepszą możliwą dystrybucję na terenie Polski, a także zagwarantuje szybki rozwój sprzedaży części oraz rozbudowę sieci posprzedażowej. Wspólnie z Q-Service Truck zapewnimy najwyższy poziom obsługi klienta, dostęp do serwisów oraz konkurencyjne rozwiązania dedykowane sprzedaży. Jesteśmy zadowoleni z partnerstwa z Q-Service Truck i wierzymy, że razem zmienimy rynek pojazdów ciężarowych – dodaje Emrah Duman.
Gama modelowa
Flagowym produktem w ofercie marki jest pojazd desygnowany do transportu międzynarodowego Ford F-MAX. Jest to ciągnik siodłowy z dopuszczalną masą całkowitą 44 ton dysponujący jednostką napędową diesla Euro 6 o pojemności 12,7l, mocy 500 koni mechanicznych i momencie obrotowym 2500 Nm. Na pokładzie znajdują się różne tryby jazdy jak Eco oraz Power, pozwalające na optymalizację zużycia paliwa. Silnik posiada sprzęgło E-wiskotyczne, turbinę ze zmienną geometrą łopatek, a także pompę wody i kompresor ze zmiennymi prędkościami pracy.
– Jestem przekonany, że pojazdy Ford Trucks, w tym flagowy ciągnik F-MAX, poprzez swoje unikalne cechy użytkowe, pozwoli naszym krajowym przewoźnikom na utrzymanie konkurencyjnego poziomu usług transportowych – mówi Sławomir Rybarczyk, Prezes Q-Service Truck.
W gamie znajdują się również ciągniki siodłowe przeznaczone do transportu krajowego, a także ciężarówki z możliwością konfiguracji 4×2 bądź 6×4, z przeznaczeniem dla budownictwa o dopuszczalnej masie całkowitej do 60 ton.
Kolejnymi modelami są pojazdy specjalistyczne – podwozia konstrukcyjne z przystosowaniem do różnego rodzaju zabudów o konfiguracji podwozia 6×4, 8×4, 6×2, 4×2, 8×2 z przeznaczeniem do transportu dystrybucyjnego i komunalnego.
Ford produkuje własne silniki o dwóch pojemnościach: 12,7l w trzech dostępnych wariantach mocy 420, 480 i 500 koni mechanicznych z dwiema opcjami momentu obrotowego (2150 lub 2500 Nm w zależności od wybranego wariantu mocy) oraz silniki 9 litrowe o mocy 330 KM i momencie obrotowym 1300 Nm.
Ford produkuje także własne osie napędowe. W planach jest zastosowanie także własnych skrzyń biegów. W tej chwili prowadzone są prace rozwojowo-badawcze. Do produkcji seryjnej mają być wprowadzone w przeciągu 2-3 lat. Obecnie marka korzysta z rozwiązań firmy ZF.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Krakus, 18 czerwca 2019, 17:55 0 0
Współczuję serwisantom. Miałem do czynienia z podobną marką made in Turcja - OTOYOL. Masakra: co tydzień pojazdy w serwisie z usterkami w ramach gwarancji - zwłaszcza w zimie.
Odpowiedz
Anonim, 30 stycznia 2020, 9:18 0 0
Mam nadzieję że nie powieli błędów Scania Volvo mercedesa podoba misie że z każdego jest coś ściągnięte oby to wyszło na dobre tej marce
Odpowiedz
Anonim, 11 października 2020, 20:53 0 0
a ja współczuje sobie , od piatku jade fordem ,zapaliła się kontrolka krytyczna adblue ,serwisy do 16.00.
samochod pali chyba ze 40 litrów na 100
Odpowiedz
Dariusz, 11 grudnia 2020, 10:08 2 0
Jeżdżę Fordem kilka miesięcy i stwierdzam iż kierownica kręci się jak w starsze tempomat reaguje bardzo wolno i prędkość nieraz spadnie o kilka km zanim zacznie wyrównywać hamulec górski działa z niewielka siła strach jeździć po górkach z 25t webasto się wyłącza wyświetla się awaria, błąd awaryjnego hamowania, 2 raz problem z włączeniem biegu D oraz N auto unieruchomione. Zawieszająca się nawigacja. Dziwaczne działanie podnoszenia zawieszenia z poziomu przycisków na desce, marne wykonanie zasłon wyczepiajace się zasłony z żabek oraz odstającą listwa prowadzenia zasłon (wyczerpią się ) BARDZO wysoki apetyt na paliwo (porównując z daf mercedes 3l więcej na 100km). Zalety : cicho podczas jazdy, dużo schowków. Wnętrze mało praktyczne brak najmniejszego stolika bądź płaskiej powierzchni. Pozdrawiam
Odpowiedz