Do 26 grudnia Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie będą testować hybrydową wersję autobusu Solaris Urbino 12. Pojazd będzie kursował na regularnej linii nr 222 (Spartańska – Konwiktorska).
Urbino 12 Hybrid, który zadebiutował w 2009 roku, znalazł już pierwszych nabywców we Francji i Niemczech. Pojazd bazuje na systemie amerykańskiej firmy Eaton, które jest stosowane w samochodach użytkowych w Stanach Zjednoczonych.
Hybrid 12 wizualnie nie różni się od zwykłych autobusów – silnik elektryczny o mocy 44 kW ukryto w wieży silnika, zaś cztery litowo-jonowe baterie trafiły do podestów pod siedzeniami w środkowej części pojazdu. Jednostkę elektryczną z 225-konnym silnikiem Diesla Cummins ISBe 6,7 l EEV łączy automatyczne sprzęgło. Zautomatyzowana 6-biegowa skrzynia Eaton przekazuje napęd na tylną oś. Podczas hamowania pojazd odzyskuje energię, która zasila akumulatory.
Według testów zużycia paliwa hybrydowego autobusu, przeprowadzonego przez niezależną firmę badawczą IDIADA, Solaris Urbino 12 Hybrid zużywa nawet do 30 proc. paliwa mniej niż autobus z napędem tradycyjnym.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.24.218.*, 17 grudnia 2010, 0:00 0 0
Czy ktoś widział już tego Solarisa a może nawet nim jechał?
Odpowiedz
89.78.19.*, 21 grudnia 2010, 0:00 0 0
Czy Urbino 12 Hybrid to poduszkowiec? Bo jeśli nie to raczej nie pojeżdzi w grudniu po warszawskich ulicach :)
Odpowiedz
83.24.246.*, 30 grudnia 2010, 0:00 0 0
Mervina,
To już wiem czemu żadnego nie udało mi się spotkać. Myślałem, że to tylko mój brak szczęści. Cóż... czekamy na wyniki testów spalania w warunkach zimowych ;)
Odpowiedz