Firma z austriackiego Tyrolu, Berger Fahrzeugtechnik z powodzeniem konkuruje z dużymi producentami naczep, oferując produkt o bardzo dobrych parametrach technicznych. Od jesieni naczepy tej marki dostępne są także w Polsce.
Tyrol nie jest raczej regionem kojarzącym się z produkcją pojazdów użytkowych, jednak znana jest tendencja Austriaków do ochrony otaczającego ich środowiska naturalnego i dotyczy to oczywiście także transportu drogowego. W regionie Kufstein na autostradzie często spotyka się ciężarówki z logo Berger Logistik.Johan Berger założył swoją firmę transportową w latach 50. ubiegłego wieku. Główną gałęzią jego działalności był transport marmuru z Toskanii do całej Europy.— Klienci Johana płacili mu za tonę przewiezionego ładunku, wyjaśnia dr David Gulda, prezes Berger Fahrzeugtechnik. Marmur jest jednak ciężkim ładunkiem, więc Johan Berger zastanawiał się, jak zwiększyć ładowność swoich naczep, by w efekcie więcej zarobić na jednym frachcie. Na początku modernizował swoje naczepy, by zwiększyć ich ładowność, a po jakimś czasie zaczął je także budować. Dzięki temu, że ciężarówki Johana Bergera mogły przewieźć więcej, jego firma transportowa bardzo dobrze prosperowała. I tak obok firmy transportowej Berger Logistik powstała firma Berger Fahrzeugtechnik.
Do Radfeld, położonego w austriackim Tyrolu, wybraliśmy się, by zobaczyć najnowszy produkt firmy Berger Fahrzeugtechnik. Jej inżynierowie, mając lata doświadczeń w opracowaniu lekkich konstrukcji, opracowali i wyprodukowali naczepę BERGERecotrail®, która jest, prawdę mówiąc, bezkonkurencyjna, jeśli chodzi o relację masy własnej do ładowności. — Naszym celem było stworzenie jak najlżejszej, a jednocześnie stabilnej naczepy i przy jej konstruowaniu przyjrzeliśmy się praktycznie wszystkim częściom pod kątem zoptymalizowania ich masy, wyjaśnia Alexander Draxl z firmy Berger…
Ciąg dalszy w TRAILER Magazine 1/2 2011
Komentarze