Mimo zapewnień, system elektronicznego poboru opłat za korzystanie z niektórych dróg krajowych nie został uruchomiony o północy 1 lipca 2011 r. Wykonawca – firma Kapsch – zapewnia, że uruchomi go z kilkunastogodzinnym opóźnieniem. Na czas przekazano jednak 94 pojazdy, które posłużą inspektorom GITD do kontroli szczelności systemu poboru opłat.
Wykonawca informuje, że opóźnienie wynika z problemów z przyłączem informatycznym części urządzeń kontrolnych. Za opóźnienie musi zapłacić Skarbowi Państwa 1 mln zł kary i pokryć szkodę. Jeśli uruchomienie nie powiedzie się, Kapsch za każdy dzień opóźnienia będzie płacił 1 mln zł kary i pokrywał dalsze szkody.
Zgodnie z planem uruchomiono jednak system manualnego poboru opłat na odcinku autostrady A2 Konin-Stryków. Do czasu pełnego uruchomienia systemu viaTOLL, kierowcy samochodów ciężarowych będą mogli korzystać z tego odcinka za darmo.
Również w terminie udało się przekazać ostatnie z 94 samochodów, które będą wykorzystywane przez inspektorów GITD do kontrolowania szczelności systemu poboru opłat: naszpikowane elektroniką samochody będą kontrolować pojazdy zobowiązane do płacenia e-myta na terenie całego kraju.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
78.9.71.*, 5 lipca 2011, 14:52 0 0
Nie płać myta !
Do Konwencji Myto 2011 przystąpiło już ponad 3000 przewoźników!
Tak duża liczba sygnatariuszy świadczy o tym, że transportowcy
nie zgadzają się na zaniżanie stawek za swoje usługi.
Na stronie internetowej Konwencji można pobrać przykładowe pisma,
informujące klientów o zmianie w sposobie realizacji zamówień
- zgodnie z Konwencją Myto 2011.
Oprócz tego dostępny jest kalkulator opłat drogowych.
Szybko, łatwo i całkowicie za darmo można policzyć koszt za przejazd
płatnymi odcinkami dróg oraz wyznaczyć alternatywne (darmowe) trasy.
Konwencja Myto 2011 - www.myto2011.pl
Odpowiedz