Iveco S‑Way NP 460 w wersji LNG zdobył tytuł „Zrównoważonej Ciężarówki Roku 2021” w kategorii Ciągniki Siodłowe. Tytuł, przyznawany po raz piąty, powstał z inicjatywy branżowego włoskiego magazynu „Vado e Torno”. Zwycięzcy wybierani są przez jury złożone z zawodowych dziennikarzy na podstawie wskaźnika zrównoważonego rozwoju wprowadzonego przez „Vado e Torno”.
Dzięki Iveco S‑Way NP., marka Iveco ustanawia nowy punkt odniesienia w zakresie produktywności i wydajności dla alternatywnych pojazdów na długich dystansach. (…) Iveco S‑Way to nie tylko jedyny pojazd zasilany gazem ziemnym z autonomią do 1600 km, ale również nowy punkt odniesienia pod względem zużycia paliwa, które wynosi 1 kg gazu na 4,12 km. Osiągi techniczne Iveco S‑Way NP to zasługa połączenia sprawdzonego napędu (…) z całkowicie nową kabiną o współczynniku oporu powietrza poprawionym o 12%, co przekłada się na istotne ograniczenie zużycia paliwa (nawet o 4%). Jego cechy i standardy jakości, godne pojazdu flagowego, znacząco podnoszą komfort pracy kierowcy i poziom bezpieczeństwa pozostałych użytkowników dróg. Nowa kabina umożliwia maksymalne wykorzystanie przestrzeni (wysokość 2150 mm, tunel silnika obniżonony do 95 mm). Samochód jest również cichszy od poprzedniego modelu, zarówno wewnątrz kabiny, jak i na zewnątrz (zgodnie z normą Piek). Oprócz licznych systemów wspomagających kierowcę oferuje również nowe opcje łączności, które jeszcze bardziej podnoszą standardy zrównoważonego rozwoju wszystkich rodzajów transportu – mówi Maurizio Cervetto, zastępca redaktora naczelnego „Vado e Torno”.
Jesteśmy bardzo dumni z tej ważnej nagrody, która potwierdza naszą opinię na temat istotnej roli gazu ziemnego w przechodzeniu na zrównoważony transport długodystansowy. To jest jedyne rozwiązanie dostępne od ręki i pierwszy krok na drodze do bezemisyjności. Iveco S‑Way udowadnia, że zmiana już jest rzeczywistością: dzięki swoim osiągom, niskiemu całkowitemu kosztowi posiadania (TCO), cichej pracy i dużemu zasięgowi, pojazd ten stanowi zrównoważony wybór zarówno pod względem środowiskowym, jak i finansowym. Wysłuchaliśmy też kierowców i zmieniliśmy projekt kabiny tak, aby czuli się jak u siebie nawet daleko od domu. Infrastruktura tankowania LNG rozwija się szybko i już pokrywa główne korytarze transportowe Europy. Dopłaty i zachęty wprowadzane w różnych krajach sprawiają, że pojazdy te są coraz bardziej interesującą propozycją. Zauważamy już zmianę nastawienia przewoźników, którzy coraz częściej zwracają się do nas po rozwiązania oparte na gazie ziemnym. Co najważniejsze, bio‑LNG pozwala osiągnąć niemal zerowy poziom emisji, torując drogę to transportu bezwęglowego poprzez zastosowanie niebieskiego wodoru produkowanego z metanu – mówi Thomas Hilse, prezes marki Iveco.
Kabina została wzmocniona, aby zapewnić wytrzymałość mechaniczną zgodną ze standardami ECE R29.03 w przypadku zderzenia z jej udziałem. Oś przednia została dopracowana w celu skrócenia drogi hamowania o 15%. Pojazd jest stale monitorowany przez Control Room Iveco. Umożliwia to skuteczne planowanie przeglądów i napraw oraz serwis predykcyjny maksymalizujący dyspozycyjność pojazdu.
System oceny stylu jazdy zapewnia doradztwo w czasie rzeczywistym, co pomaga w efektywnej i bezpiecznej jeździe. Emisja cząstek stałych została ograniczona o 95%, a emisja NO2 o 90% w stosunku do silników Diesla. W przypadku stosowania biometanu pojazd generuje o 95% mniej CO2, co wpisuje się w założenia gospodarki w obiegu zamkniętym.
Komentarze