Z badania Goodyear Dunlop wynika, że wzrastające ceny paliw zmuszają firmy transportowe do poszukiwania rozwiązań ograniczających zużycie paliwa. By omówić przyszłość europejskiego transportu drogowego i podzielić się najlepszym praktykami w dziedzinie podnoszenia efektywności paliwowej, 25 stycznia 2012 roku w Brukseli odbędzie się Sympozjum ekonomiki jazdy w europejskim transporcie drogowym, organizowane przez Goodyear Dunlop Tires Europe. W trakcie debaty omawiana będzie m.in. rola opon w zwiększaniu efektywności paliwowej i zmniejszaniu emisji CO2.
Goodyear Dunlop przeprowadził badanie na firmach z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Polski i Beneluksu. Okazało się, że niemal wszyscy przewoźnicy (92%) podejmują kroki mające na celu zwiększanie efektywności paliwowej. Jednakże, pomimo tych wysiłków, floty w Europie uważają, iż wciąż jest wiele do zrobienia. Prawie jedna trzecia właścicieli firm transportowych (28%) twierdzi, że mogliby więcej zaoszczędzić na paliwie, gdyby byli lepiej poinformowani, które czynniki mają największy wpływ na zużycie paliwa w ich pojazdach.
Prawie jedna szósta ankietowanych (15%) martwi się, że nie będzie w stanie utrzymać rentowności w ciągu następnych dziesięciu lat, a jedna piąta (19%) nie ma pewności, iż będzie mogła zwiększyć swoją efektywność paliwową w tym samym okresie.
Firmy transportowe z Europy Środkowo-Wschodniej – jak pokazały badania Goodyear Dunlop Tires Europe – przejawiają większy optymizm co do możliwości uzyskania znacznych oszczędności. Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że cena oleju napędowego oraz państwowe przepisy dotyczące ochrony środowiska nie dotknęły tych przedsiębiorstw w ostatnich pięciu latach w takim stopniu jak ich zachodnich sąsiadów. Jedna trzecia (33)% polskich przewoźników twierdzi, że do 2020 roku będzie w stanie zredukować zużycie paliwa o 20%. W Europie zachodniej podobnego zdania jest tylko 12% przewoźników. Poza tym wszyscy (100%) badani menedżerowie flot z Polski deklarują, że podejmują kroki poprawiające efektywność paliwową ich floty. Średnia europejska waha się w tym obszarze od 80% (Włochy) do 95% (Niemcy).
– „Nasi klienci podejmują istotne kroki, żeby zmniejszyć zużycie paliwa, ale wciąż potrzebują więcej danych co do tego, które środki przynoszą największe oszczędności. W obecnej, trudnej sytuacji ekonomicznej firmy transportowe muszą mieć pewność, że ich działania zmierzające do uzyskania oszczędności paliwa, rzeczywiście przyniosą im wymierne korzyści” – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor Marketingu Opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop EMEA (Region Europa, Bliski Wschód i Afryka).
– „Producenci pojazdów i opon, dostawcy sprzętu oraz floty muszą jeszcze bliżej współpracować, aby znaleźć najlepsze rozwiązania. Firmy transportowe chcą mieć pewność, że wszelkie inwestycje w ich obecne floty pojazdów zwrócą się poprzez oszczędności paliwa i obniżenie emisji CO2, co jest rozsądnym rozwiązaniem w aktualnej, pełnej wyzwań sytuacji ekonomicznej i biorąc pod uwagę obowiązujące regulacje prawne” – dodał Stevanovic.
Komentarze