Odpowiedni dobór opon ma duże znaczenie dla kondycji firmy: Autobusy grzęznące w śniegu lub blokujące oblodzone drogi narażają operatorów na niepotrzebne koszty. Dlatego Continental zaleca wyposażanie autobusów dalekobieżnych w opony zimowe w odpowiednim czasie.
W ubiegłych latach ciężkie zimy sprawiały, że opony zimowe były niezbędne nie tylko w rejonach wyżynnych i górzystych, ale także na nizinach. Oprócz dobrych osiągów na ubitym śniegu, błocie, lodzie i suchej nawierzchni, powinny również zapewniać wysoki poziom komfortu i zapewniać niskie zużycie paliwa.
Opona Continental HSW2 Coach spełnia wszystkie te kryteria i może być montowana na wszystkich osiach. Ogumienie do autobusów dalekobieżnych projektowane jest z myślą o branży turystycznej, przez co jest nie tylko bezpieczne, ale także ciche, by podróż była komfortowa dla pasażerów.
Podstawę stanowi karkas, wykorzystywany także w oponach Continental do ciężarówek: Składa się z czterowarstwowego trójkątnego pasa, zmodyfikowanej stopki ze wzmocnieniem ze stalowego kordu oraz specjalnego konturu. Zastosowana technologia AirKeep ogranicza uchodzenie powietrza z opony nawet do 50 procent.
Continental zastosował w HSW2 Coach strukturę zamkniętego żebra. Dzięki temu udało się zredukować hałas bieżnika. Szerokie żebra ramienia przeciwdziałają siłom bocznym — zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów — zapewniając tym samym optymalną kontrolę kierunkową. Ponadto, dzięki nim, opony zimowe zużywają się równomiernie.
Zimowa opona Continental HSW2 Coach dla autobusów dostępna jest w rozmiarach:
- 295/80 R 22.5
-
315/80 R 22.5
Komentarze