Mercedes może pochwalić się sukcesem w 12. edycji badania konsumenckiego „European Trusted Brands 2012”. Marka zwyciężyła w kategorii „Samochód” i otrzymała Kryształową Statuetkę „Marki Godnej Zaufania”.
Konsumenci wybierali w 38 kategoriach Marki Godne Zaufania – w każdej kategorii konsument, dokonując spontanicznego wyboru, mógł wskazać tylko 1 produkt/markę, który uważa za godny zaufania. Badanie było przeprowadzone w 15 krajach Europy (Austria, Belgia, Czechy, Chorwacja, Finlandia, Francja, Niemcy, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria) – w Polsce ankietę wypełniło 1 045 osób.
Kryteria, które oceniali respondenci to: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta, odpowiedzialność społeczna. Mercedes osiągnął najlepszy wynik w trzech kryteriach: silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i odpowiedzialność społeczna. Marka osiągnęła sumaryczny wynik dla kryteriów na poziomie 24,49 pkt. Maksymalna liczba punktów, jaką można było osiągnąć to 25.
Komentarze