Siedem wyjątkowo ekologicznych Solarisów Urbino 18 Hybrid latem 2012 r. zawita do szwajcarskiego miasta La Chaux-de-Fonds. Będą to pierwsze autobusy hybrydowe we flocie przedsiębiorstwa Transports Régionaux Neuchâtelois (TRN), które od wielu lat używa autobusów z Bolechowa.
Nowe Urbino 18 Hybrid zasilą flotę firmy Transports Régionaux Neuchâtelois obsługującej linie autobusowe i kolejowe w kantonie Neuenburg (Neuchâtel), we francuskojęzycznej części Szwajcarii.
– „Bardzo się cieszę, iż coraz więcej miast decyduje się na nasze oszczędne i ekologiczne autobusy miejskie. Możliwość ograniczenia kosztów eksploatacji, przy jednoczesnym bezsprzecznym nastawieniu na ochronę środowiska jest wyznacznikiem nowoczesnego transportu miejskiego” – mówi Małgorzata Olszewska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu firmy Solaris.
System hybrydowy Allision Transmission, stosowany w hybrydowym Urbino 18, łączy silniki elektryczne o łącznej mocy 150 kW z silnikiem spalinowym Cummins (181 kW). Energia, pozyskiwana z procesu rekuperacji, gromadzona jest w bateriach umieszczonych na dachu pojazdu i wykorzystywana podczas przyspieszania. Technologia ta redukuje zużycie paliwa przegubowej hybrydy Solarisa o nawet 25 proc. i zmniejsza emisję spalin do 78 proc. w stosunku do standardowego napędu spalinowego.
Położone na wysokości 1000 m n.p.m. La-Chaux-de-Fonds jest wpisane na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednocześnie jest 23 europejskim miastem korzystającym z hybrydowych Solarisów Urbino.
Komentarze