Nowa gama DAF z tytułem International Truck of the Year

19 listopada 2021, 12:09

Nowa generacja pojazdów ciężarowych DAF do transportu długodystansowego została nagrodzona tytułem „International Truck of the Year 2022”. Nagrodę wręczono we Francji podczas wystawy Solutrans w Lyonie. Firma DAF została również uhonorowana nagrodą „2022 Truck Innovation Award”, która doceniła pojazd XF Innovation z silnikiem spalinowym na wodór.

Zgodnie z zasadami konkursu „International Truck of the Year” (IToY) coroczną nagrodę przyznaje się pojazdowi, który został wprowadzony na rynek w poprzednim roku i który wniósł największy wkład w zakresie wydajności transportu drogowego. W trakcie konkursu oceniana jest szeroka gama kryteriów, w tym innowacje technologiczne, komfort, bezpieczeństwo, właściwości jezdne, oszczędność paliwa, wpływ na środowisko naturalne i całkowity koszt eksploatacji (TCO).

– DAF jest pierwszym producentem, który wprowadził na rynek zupełnie nową generację pojazdów ciężarowych opracowanych z uwzględnieniem nowych europejskich przepisów dotyczących mas i wymiarów. W rezultacie powstał szereg bardzo atrakcyjnych wizualnie pojazdów o aerodynamicznej sylwetce, które cechują się najlepszą w swojej klasie wydajnością, bezpieczeństwem i komfortem kierowcy. Nowe modele XF, XG i XG⁺ zapewniają doskonałą widoczność bezpośrednią dzięki dużej, zakrzywionej przedniej szybie oraz szybom bocznym o nisko umieszczonych dolnych krawędziach wraz z oknem widoku na krawężnik. Elementy te — wraz z cyfrowym systemem wizyjnym, który zastępuje tradycyjne lusterka wsteczne, oraz nową kamerą narożną — dają kierowcy kompletny widok otoczenia, chroniąc szczególnie narażonych użytkowników dróg — stwierdził Gianenrico Griffini, przewodniczący jury konkursu „International Truck of the Year”.

Nagrodę „International Truck of the Year 2022” odebrał Harry Wolters, prezes DAF Trucks, który dedykował ją wraz z podziękowaniami całemu zespołowi DAF liczącemu ponad 12 tys. osób we wszystkich oddziałach.

– To wyjątkowe osiągnięcie jest efektem prawdziwie zespołowej pracy! Pojazdy XF, XG i XG⁺ nowej generacji powstały w wyniku największego projektu rozwojowego w przeszło 90-letniej historii naszej firmy. Są wynikiem dokładnego wsłuchania się w potrzeby naszych klientów i ich kierowców oraz naszej jasno sprecyzowanej wizji trwałych i zrównoważonych rozwiązań transportowych w przyszłości. To także owoc naszego zaangażowania w dostarczanie najlepszych możliwych rozwiązań transportowych. Jesteśmy pierwszym producentem pojazdów ciężarowych, który w pełni stosuje nowe europejskie przepisy dotyczące mas i wymiarów pojazdów, aby zapewnić naszym klientom wyjątkowe korzyści. Dobrze jest być pierwszym — jeszcze lepiej być wyjątkowym – mówi Harry Wolters, prezes DAF Trucks.

– Wprowadzając na rynek pojazdy ciężarowe nowej generacji, firma DAF zaprezentowała gamę zaawansowanych technologicznie pojazdów w najcięższej klasie wagowej, które wyznaczają nowe standardy w branży. Oprócz tego firma jest zorientowana na przyszłość, ponieważ tworzy także kompletną i bardzo energooszczędną platformę dla nowych generacji alternatywnych źródeł napędu i układów napędowych – skomentował Gianenrico Griffini, przewodniczący jury IToY.

Truck Innovation Award 2022

Nowy model XF z technologią silnika spalinowego zasilanego wodorem, nad którą DAF właśnie pracuje i która podczas październikowych pokazów zrobiła duże wrażenie na jury konkursu „International Truck of the Year”. Dzięki temu pojazd DAF XF H2 Innovation został uhonorowany nagrodą „Truck Innovation Award 2022”.

– Ta specjalna nagroda podkreśla naszą filozofię skupiającą się na potrzebie zbadania wszystkich dostępnych technologii na drodze do dekarbonizacji transportu i mobilności w następnej dekadzie. Technologia wodorowa może stać się bardzo ciekawym, przyszłościowym rozwiązaniem, które uzupełni aktualną ofertę bateryjnych pojazdów elektrycznych oraz pojazdów hybrydowych, nad którymi pracujemy. Uhonorowanie nagrodą świadczy również o tym, że silnik spalinowy (ICE) cały czas ma przed sobą obiecująca przyszłość, w której uczestniczyć będą paliwa nowej generacji, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Ważne jest, aby zrozumieć, że zaprzestanie wykorzystywania paliw kopalnych nie powinno w żaden sposób automatycznie skutkować wyeliminowaniem silników spalinowych, zwłaszcza w segmencie ciężkiego transportu długodystansowego –  powiedział Ron Borsboom, dyrektor wykonawczy DAF ds. rozwoju produktów.

– Użycie silników spalinowych na wodór (H2-ICE) oznacza, że w wielu obszarach będzie można korzystać z istniejącej sieci dystrybucyjnej stacji paliw. Musimy też bardziej docenić fakt, że w Europie posiadamy rozległą wiedzę i infrastrukturę służącą tej technologii – dodał Ron Borsboom.

Jury konkursu „International Truck of the Year” składa się z 24 redaktorów i doświadczonych dziennikarzy specjalizujących się w pojazdach użytkowych, reprezentujących najważniejsze międzynarodowe media z branży pojazdów ciężarowych i transportowych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!