Dziesięciotysięczny MAN TGX EfficientLine

20 lipca 2012, 11:40

TGX EfficientLine, wyjątkowo oszczędna odmiana MAN-a jest obecna na rynku od prawie dwóch lat. W tym czasie wyprodukowano już 10 000 egzemplarzy tego pojazdu zjechał z taśm produkcyjnych fabryki w Monachium.

MAN TGX EfficientLine nr 10 000, zjeżdżający z linii produkcyjnej w zakładach w Monachium– „Sukces rynkowy modeli MAN EfficientLine dowodzi, że spełniamy oczekiwania naszych klientów, dotyczące wydajnej i w związku z tym nieszkodliwej dla środowiska pracy pojazdów. Potwierdziliśmy, że nasze technologie w zakresie poprawy efektywności można stosować z powodzeniem w codziennym transporcie dalekobieżnym. Dzięki nim możliwe jest obniżenie zużycia nawet o 3 litry, czyli o około 10 procent.” – Dr Frank Hiller, członek zarządu MAN Truck & Bus AG odpowiedzialny za sprzedaż i serwis.

Czynniki mające wpływ na efektywność

Specjaliści firmy MAN przeanalizowali czynniki, które decydują o szczególnie efektywnym transporcie. W modelach EfficientLine nie znajdziemy żadnych dodatkowych elementów, takich jak osłony przeciwsłoneczne czy klaksony pneumatyczne. Zastosowano także aerodynamiczną okładzinę boczną oraz dopasowany do naczepy spojler dachowy. MAN EfficientLine redukcję zużycia paliwa zawdzięcza również ograniczeniu prędkości z 89 do 85 km/h, co zmniejsza opór jazdy o 10 procent.

Silniki common rail, ekonomiczne komponenty układu przeniesienia napędu oraz inteligentny proces zmiany biegów w MAN TipMatic optymalnie ze sobą współpracują. Prądnica trójfazowa przynosi o 4 procent wyższy stopień skuteczności, zapewniając równocześnie wyższą moc. System MAN Air Pressure Management APM zmniejsza w EfficientLine utratę mocy podczas wytwarzania sprężonego powietrza. Lekka konstrukcja zapewnia też większą ładowność. W oszczędnej wersji TGX stosowane jest lekkie podwieszenie osi przedniej i tylnej – o około 80 kg lżejsze niż dotychczas.

Dopasowane do potrzeb

Oprócz modelu podstawowego – dwuosiowego ciągnika siodłowego z kabiną XLX – z pakietem EfficientLine dostępne są także trójosiowe modele TGS i TGX z większymi lub mniejszymi kabinami oraz różnymi wariantami zawieszenia. Producent oferuje także odpowiednie pakiety przeznaczone do zastosowania TGS w transporcie dalekobieżnym. W ten sposób można na przykład połączyć naczepy cysterny z ciągnikiem optymalnym pod względem aerodynamiki.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!