Nietypowe zastosowania opon Continental

23 stycznia 2013, 13:01

Opony HSR od Continental wprawiają w ruch słynne londyńskie diabelskie koło – London Eye. Natomiast 72-kołowa samobieżna platforma startowa wykorzystywana przez NASA wyposażona została w opony HTR.

Opony Continental w London Eye

London Eye1200-tonowe obrotowe koło znajdujące się nad brzegiem Tamizy jest jednym z najbardziej znanych punktów Londynu. Każda z 32 gondoli zawieszonych na obwodzie London Eye posiada własny system klimatyzacji i pozwala podziwiać turystom Londyn z wysokości 135 metrów. Układy napędowe London Eye umieszczono w dwóch wieżach stojących na końcach pomostu koła. Ruch obrotowy koła zależy od opon ciężarowych Continental. Opony HSR działają jak rolki cierne wzdłuż obręczy koła. Każda z opon jest obracana przez silniki hydrauliczne, a ich obrót wprawia w ruch całą konstrukcję. Opony Continental HSR muszą obracać się wzdłuż obręczy London Eye przez cały czas jego działania.

Continental dla NASA

NASA ContinentalAmerykańska Agencka Kosmiczna NASA zamówiła w firmie Continental zapasowe opony do swoich dwóch samobieżnych modułowych platform transportowych KAMAG w bazie sił powietrznych Cape Canaveral na Florydzie. United Launch AllianceULA opracowuje, konstruuje i odpala rakiety Atlas V i Delta IV, które wynoszą na orbitę misje Ministerstwa Obrony Stanów Zjednoczonych, NASA, Narodowego Biura Rozpoznania i innych klientów komercyjnych. ULA wykorzystuje transportowce KAMAG do przenoszenia rakiet Delta IV i Atlas V oraz ładunków użytecznych.

Każdy z transporterów KAMAG wyposażono w 72 opony do pojazdów ciężarowych Continental HTR. Pojazdy wykorzystywane są do transportowania ładunków na płytę wyrzutni rakietowej. Masa całkowita rakiet nośnych i ładunków może sięgnąć 90,7 tony. Transportery KAMAG przewoziły m.in. rakietę, dzięki której łazik Curiosity dotarł na Marsa.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!